en nu naar Mount Rushmore - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu en nu naar Mount Rushmore - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

en nu naar Mount Rushmore

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

26 April 2014 | Verenigde Staten, Rapid City

Vanmorgen wakker geworden in de Badlands, moet mezelf af toe in mijn arm knijpen om te beseffen dat ik hier echt ben. Het is een landschap dat ik nog nooit heb gezien zo mooi. Prairie afgewisseld met enorme bergen van een heel aparte vorm. Sommige lijken door mensen te zijn gemaakt. Eerst maar even douchen gaat prima, lekker warm water voor 4 minuten kost 50 dolar cent langer heb ik niet nodig. Jose daar krijgt voor 4 minuten ijskoud water , bij de dames werkt de boiler niet. Ze blijft er gewoon onder staan, hollanders he, je hebt betaald dus er gaat gedoucht worden!! We wilen nog even naar de kudde bisons kijken die een half uur rijden van onze campingplaats in de prairie staan te grazen. Bij aankomst zie ik in de verte 3 bizons staan, beetje teleurstellend, ik ga ze de volgende keer wel in Artis bekijken kan ik ze beter zien. We gaan weer verder naar het plaatsje " Wall" een beroemde winkelstraat waar allerlei spullen verkocht worden voor cowboys. Bij aankomst in het gehucht een soort Volendam, allemaal souvenierswinkeltjes, waar ik een echte cowboy hoed heb gekocht. Jose koopt een paar rode moccasins van die echte indianenschoentjes. We zijn nu helemaal ingeburgerd. Het wordt tijd om voedsel in te slaan, we hebben geen brood en drinkwater meer, op naar de Wal Mart. Om 15.00 uur staan we buiten met een kar vol voedsel en andere rommel die we eigenlijk niet nodig hebben. Het is te laat om naar Mount Rushmore te gaan, daar gaan we dan maar morgen naar toe.

• 27 April 2014 - 12:06

Miranda:

HOWDY COWBOY! (where are your boots?)
    Hé Joseetje (het meisje met de rode schoentjes)
    Gaaf weer hoor om te lezen wat jullie meemaken!
    BIG KISS from us

• 28 April 2014 - 10:09

Mieke Peters:

Geweldig die hoed!!!!! Nog veel plezier!!!!

• 01 Mei 2014 - 13:06

Lilian:

hoi peter wat een coole hoed je lijkt wel mr. cowboy jiha jiha