Dagje Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Dagje Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Dagje Chicago

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

21 April 2014 | Verenigde Staten, Chicago

Vandaag om 7 uur opgestaan lekker gedoucht en een stevig ontbijt "american breakfast"  roerei met toast en roasted patato's 2 bakken koffie, we kunnen er tegenaan!!
Eerst nog even het verhuurbedrijf van de camper gebeld om af te spreken hoe laat we de camper morgen kunnen af halen. Om 11.00 uur kunnen we de camper ophalen, zo dat is geregeld! En nu Chigago in met de shuttle bus van het hotel. In 15 minuten staan we in het centrum, het is heerlijk zonnig weer, terwijl de voorspelling bewolkt was met in de middag regen met onweer.
Wat een indrukwekkende stad, echt overweldigend, gigantische gebouwen, heel mooie maar ook foei lelijke.

Het contrast tussen de vele verschillende bouwstijlen maakt het heel bijzonder. Ik leef mij uit met mijn nieuwe camera. En dan die warenhuizen zo groot en zo veel verdiepingen.....echt niet normaal!! Ik moet er één noemen;
" American Girl" een warenhuis met alleen maar poppen, in verschillende stijlen en alles wat een pop in haar leven nodig heeft. Van brilletjes, schooltassen,  horloges, auto,s  en b.v. een tent. Je moet het gezien hebben om het te geloven. Dit is dan ook alleen bestemd voor van die super verwende meisjes van vermogende ouders en grootouders.
We laten de winkelstraten achter ons en gaan richting de "Navy pier"
Een boulevard aan het enorme Lake Mitchigan waar Chigaco aan ligt. Heel veel fastfood tentjes en veel dikke amerikanen voor de rest niet zo veel te beleven. Het is inmiddels rond 14.00 uur en we willen naar de giant Jelly Bean. Zie foto.
Wat heel groot en van een soort spiegelglas is. Natuurlijk weer veel foto's van gemaakt. Het was weer iets heel verrassends.
Onderweg hebben we nog zoveel meer gezien, teveel om op te  schrijven.
We hebben de hele dag gelopen met prachtig weer.
Bij het hotel aangekomen , aan een heerlijk biertje , barste de bui los ! Nou dat was toch geluk hebben!
Met hele moeie voeten hebben we heerlijk gegeten en maken we ons klaar om morgen aan ons avontuur te beginnen.............
Het kan zijn dat we dan even geen wifi of telefoonverbinding hebben.

• 22 April 2014 - 08:59

Lilian:

Goedemorgen luitjes,

echt heel leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden met jullie dagelijkse reisverslagen.
    lekker genieten met zijn vieren and have fun. go usa go usa yeah yeah.

groetjes, Lilian

• 22 April 2014 - 10:41

Cisca:

Zo, nu is het toch echt begonnen. Wat een leuk idee zo'n doorlopend reisverslag. Alles is natuurlijk uitvergroot in the States. Ik vond je poppenverhaal wel uitvergroot amerikaans, moest er erg om lachen.
    Heel vel plezier en veel genieten, we kijken uit naar je reisverslag.

Liefs, C. & L.

• 22 April 2014 - 12:55

Jan Hemmer:

Je eerste verslag gelezen. Kijk uit naar het volgende verslag.
    Groetjes veel plezier.
    Je vader.

• 22 April 2014 - 15:13

Miranda:

GAAF die Giant Jelly Bean. Dat is Jeffrey zijn favoriete snoep. Leuk om zo'n reusachtig snoepje te zien.
    Dikke kus van je (schoon) zus!

• 22 April 2014 - 19:05

Nathalie:

Wat leuk om jullie reis op deze manier te volgen!
    Leuk om op deze manier jullie belevenissen te lezen en zo ook een beetje mee te kunnen genieten ;-).. Spannend morgen de camper ophalen! Ben heel erg benieuwd!
    Geniet ervan! Dikke kus en knuffel!!

• 22 April 2014 - 20:49

Robin:

Hi Paps en Mams,

Goed om te horen dat jullie het nu al zo naar jullie zin hebben, en dan moet het echte reizen nog beginnen!! :) Hebben jullie het slagschip (camper) al opgehaald? Heel veel plezier. Ga de site goed in gaten houden. Groetjes en dikke kus, Jedida en Robin

• 30 April 2014 - 13:23

Joke Riemslagh:

Ik wil ook! Graag asap meer verslagen, het is hier zoooo saai.
    En heeeeel veeel plezier. Wow, het is nu al zo gaaf.
    groetjes Joke