Naar Tallulah Gorge, 15 mei - Reisverslag uit Clayton, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Naar Tallulah Gorge, 15 mei - Reisverslag uit Clayton, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Naar Tallulah Gorge, 15 mei

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

15 Mei 2022 | Verenigde Staten, Clayton

Naar Tallulah Gorge, 15 mei

We staan voor de tweede dag in Black Rocky Mountain Statepark, we doen het rustig aan. ’s Morgens lekker een boek lezen, bakkie koffie erbij en genieten van de stilte om je heen. Tegen 12 uur trekken we de wandelschoenen aan, het is een half uurtje rijden naar Tallulah Gorge. We gaan met 1 camper wel zo makkelijk.

Tallulah Gorge is een diepe lang gerekte kloof waar een rivier met een aantal watervallen doorheen raast. Om het de wandelaars makkelijk te maken is er een trap naar beneden gemaakt, 1222 treden naar beneden en behoorlijk stijl. Op de verschillende niveau’s zijn er plateaus waar je even kunt uitblazen en van het prachtige uitzicht mag genieten. Over een grote hangbrug heen, Jose even plagen als Remco en ik proberen de brug te laten wiebelen door heen en weer te schudden.

Naar beneden gaat het prima natuurlijk, maar je weet dat je straks ook weer om hoog moet. We hebben geen haast en nemen op tijd rust om op adem te komen. Het is een prachtige wandeling, om half 4 hebben we weer alle 1222 treden omhoog genomen, en gaan nog even naar het visitor centrum. Dat hebben ze mooi aangekleed, met allemaal opgezetten dieren die in, en nabij de kloof leven. Beren, bevers, coyotes, lynxen en nog wat klein spul. Inge scoort weer iets voor in de kerstboom, Jose ook nog wat prularia voor het thuisfront.

Terug naar de camper, probleem… waar hebben we die ook alweer geparkeerd?? Na een half uur zoeken en twee keer in de verkeerde richting gelopen, vinden we ons bakbeest weer terug. Onderweg nog een flinke bui regen, maar we komen weer veilig op onze camping terug. Gelukkig is het binnen een half uurtje droog en kunnen we buiten zitten, BBQen en fikkie steken. Remco en ik gaan houtblokken halen, 2 zakken voor 10 dollar. Wat we ook proberen de blokken willen niet branden, roken doen ze als de beste, dat wel, het hout is gewoon niet droog genoeg.

De porterhouse steak smaakte top, beetje sla erbij, knoflookbroodje, beetje wijn, wat is het leven toch zwaar. Na een bakkie koffie gaan we om half tien naar binnen bloggie schrijven en naar bed. Morgen naar Chattahoochee Bend State park in Georgia. Een rit van ongeveer 4uur. We willen op tijd weg, dus 7 uur opstaan en om negen uur rijden.

• 16 Mei 2022 - 08:16

Sophie:

Ach, met zo'n rookgordijn heb je in elk geval niet zo'n last van muggen. Leuke blog weer!! Goede reis morgen!

• 16 Mei 2022 - 08:42

Nikki:

Klinkt als een mooie, pittige wandeling! Goede reis, geniet ervan.

• 16 Mei 2022 - 08:54

Miranda :

De eerste beren gezien!

• 16 Mei 2022 - 19:29

Paul :

Wat kun je leuk schrijven Peter, en wat een mooie foto's ook! Wel even schrikken met de camper zeg. Gelukkig wel gevonden weer. Stel je voor...
    Op naar de volgende bestemming!