Chattahoochee Bend State Park , Georgia 260 km - Reisverslag uit Chattahoochee, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Chattahoochee Bend State Park , Georgia 260 km - Reisverslag uit Chattahoochee, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Chattahoochee Bend State Park , Georgia 260 km

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

16 Mei 2022 | Verenigde Staten, Chattahoochee

Chattahoochee Bend State Park , Georgia 260 km

We zouden om 9 uur wegrijden, maar de meiden hebben problemen met de online boeking van de Camping in de laatste week vlakbij Saint George Island, deze is nl al bijna volgeboekt. Na wel 6 a 7 keer tevergeefs proberen geven ze het op, Inge besluit te bellen met de camping. Goed plan, in 5 minuten is het geregeld, we vertrekken om 9.30 uur.

Met een tussenstop in het plaatsje Helen, we rijden door de Appalachen een prachtige rit, met veel bochten en hoog en laagte verschillen en rustig verkeer. Na een uur komen het plaatsje binnen inrijden. Helen zou de uitstraling moeten hebben van een authentiek Duits plattelands dorp, met vakwerk huisjes enzo. De eerste indruk bij het binnen rijden, het heeft wel iets weg van een Duits plaatsje, beetje nep wellicht, we zoeken een parkeerplaats. Eenmaal een parkeerplaats gevonden moeten we 10 dollar per camper betalen om een uur te parkeren, zo graag willen we het nou ook weer niet zien. Dus besluiten onze weg te vervolgen, auf wiedersehen Helen.

Om 1 uur stoppen we even om wat te eten en de benen te strekken, we naderen Atlanta het wordt steeds drukker op de weg. Net nadat ik dacht we de grootste drukte achter de rug hadden begon het past echt lekker te lopen, 6 banen naast elkaar en bumper aan bumper, echt mega druk. Zolang je op je eigen rijbaan blijft rijden is er niets aan de hand. Na 45 minuten was het weer; back to normal ben toch blij dat het over is.

Om 3 uur komen we aan op de camping, nadat we ons hebben aangemeld, rijden we naar onze plaatsen, dat duurt dan nog 10 minuten voordat we er zijn. Een schitterend park met mega grote plekken die minimaal 50 meter uit elkaar staan. Ik moet nog steeds wennen aan de hoeveelheid ruimte in dit land, helemaalin vergelijking met Nederland.

Eerst wat drinken en dan een wandeling maken door het bos naar de rivier. Het is 28 graden maar we lopen onder de bomen dus het is goed te doen. Volgens Inge moeten er schildpadden in de rivier zitten, ze liggen dan te zonnen op een omgevallen boomstam die in de rivier ligt. Interessant we gaan het meemaken. Bij de rivier aangekomen speuren we naar de turtles, Ik zie er geen 1, ineens een vreugdekreet van Inge en Jose, ja hoor, aan de overkant van de rivier (40 meter breed) denken ze iets te zien wat op een schildpad lijkt. De meiden willen nog wat verder lopen om een nog beter beeld te krijgen, Remco en ik lopen met iets minder enthousiasme achter de meiden aan. Aangekomen op de “betere plek” kon je, als je heeeel goed keek een stuk of 10 dingen op een boomstam zien zitten, ik denk dat het schildpadden zijn.

Na dit spannende avontuur gaan we terug naar de campers. We sluiten de dag af met wijn, bier, BBQ en kampvuur.

Morgen weer een nieuwe dag.

• 17 Mei 2022 - 08:55

Sophie:

Mooi verhaal weer van een mooie dag! Je kan Atlanta maar beter achter de rug hebben, al had ik verwacht dat je het wel gewend was na een jarenlange commute naar Amsterdam :p nog genoeg schildpadden te spotten hoor, de komende dagen! Groetjes uit krap Nederland.

• 17 Mei 2022 - 08:59

Paul:

Dat hebben jullie maar weer mooi gedaan zo door Atlanta manouvreren en er levend uitkomen. Goed dat jullie Helen hebben overgeslagen. Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Gewoon de plaatjes Googlen dan heb je het ook gezien ;)
    Lekker genieten van de natuur en de beestjes nu!

• 17 Mei 2022 - 15:45

Ernie En Bob :

Klinkt allemaal weer heel avontuurlijk. Even 2 dagen moeten lezen. Leuk hoor om schildpadden te spotten en zo van alles wat mee te maken.
    Kijk weer uit naar volgend verslag. Goeie reis verder! Xx