St. George Island, Florida. 22 mei - Reisverslag uit Eastpoint, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu St. George Island, Florida. 22 mei - Reisverslag uit Eastpoint, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

St. George Island, Florida. 22 mei

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

22 Mei 2022 | Verenigde Staten, Eastpoint

St. George Island, Florida. 22 mei

Na weer een vorstelijk ontbijt nemen we afscheid van Lazelle en Jerome, ze hebben besloten toch maar niet met ons mee te gaan naar St. George Island. Lazelle heeft een blaar onder haar voet (van de korte wandeling die we gisteren hebben gemaakt) en Jerome loopt met een brace om zijn linkerknie.

Het afscheid is net zo hartelijk als onze aankomst, wellicht zien we hun nog, als zij in 2024 naar Nederland komen op bezoek bij Sophie, Paul, Inge en Remco. We hebben 2 heerlijke dagen gehad. Maar het voelt goed om weer de weg op te gaan en nieuwe dingen te beleven.

We gaan naar St. George Island met een tussenstop bij Dead lakes park, een bijzondere plek. Onderweg dreigende donkere wolken, de tegemoet komende auto’s hebben hun lichten al aan. We komen aan bij Dead Lakes parkeren de campers en dan begint het pas echt los te gaan, een tropische regenbui. We stappen uit en schuilen onder een afdak, daar zien we drie mensen in een visbootje haastig proberen aan de kant te komen om te schuilen. Twee jonge kerels (rednecks, helemaal vol met tattoos) en een jonge vrouw, de jongens alleen gekleed in een zwembroek. Ze zetten het meisje vlot op de kant onder een afdak daarna volgen ze zelf. In de stromende regen maak ik snel met mijn camera een paar mooie plaatjes. Ze lachen en zwaaien naar ons, we lopen naar ze toe, het is inmiddels bijna opgehouden met de regen. We raken aan de praat, ik laat ze de foto’s zien, en beloof dat ik de opnames op de mail zal zetten, nadat ik het adres van 1 van hen kreeg. Wat een super leuke ontmoeting met mensen waarvan je eerder zou denken “daar loop ik met een boog omheen” Ik maak nog een paar opnames. Dead Lakes heeft een spookachtige uitstraling, beetje creepy, het deed me aan de film “Deliverance” denken.

We besluiten verder te gaan we moeten nog 100 km naar St. George Island. Na nog een korte stop voor een broodje, rijden we over twee enorme bruggen die de verbinding vormen tussen het vaste land en St.George Island, onder ons de golf van Mexico. Wat een mooie ervaring weer. Nadat we 6 dollar hebben betaald om bij het strand te komen, rijden we nog een kilometer of 2 door en parkeren de campers. Gauw de zwembroek aan, stoeltjes en biertjes mee op naar het strand. Het strand bestaat uit superfijn zand, het voelt poederig aan, een beetje vergelijkbaar met kanariezand heel anders als op onze stranden. Dikke golfen en een heerlijke watertemperatuur. Inge kijkt helemaal gelukzalig en is als eerste in de zee, Jose volgt al snel. Remco en ik drinken eerst een biertje, we hebben geen haast. De zee doet rare dingen met mensen, de twee meiden springen als pubers in de golfen en worden meegesleurd, het is een grappig gezicht. Nadat we allemaal een duik of twee hebben genomen, besluiten we na anderhalf uur naar de camping te rijden.

De camping ligt aan de kust, we hebben geboekt, we zijn er in no time. Eerst het zand van ons af douchen, de faciliteiten op de camping zijn meer dan prima , heerlijke douches. Deze avond geen BBQ te veel wind en te veel gele steekvliegen, als ze op je zitten steken ze direct en het zijn er veel. Dus binnen eten, koffie drinken boek lezen en dan lekker naar bed.

Bedankt voor alle reacties, we lezen ze iedere ochtend met plezier.

• 23 Mei 2022 - 07:27

Heleen En Siemon:

Hoi Peter en Jose,

Alle berichten zaten in de "spambox". Interessant verslag van jullie mooi reis. We zullen ze lezen. Heel veel plezier op jullie reis.

groetjes
    Heleen en Siemon

• 23 Mei 2022 - 09:05

Miranda :

On the road again! Wat een aparte bomen!

• 23 Mei 2022 - 13:06

Inge:

Nice!!! Leuk om de dag weer terug te lezen. Wat hebben we genoten in de Golf, hè?
    Groetjes en tot zo bij de koffie.
    Remco and Inga

• 23 Mei 2022 - 16:15

Paul:

Jullie zijn beland op een stukje paradijs op aarde. Geniet ervan!

• 23 Mei 2022 - 18:58

Joke En Kees:

Heerlijk verslag weer en erg leuke foto's. Geniet nog even want straks weer back home.