Blountstown 21 Mei, de Applachicola river en meer… - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Blountstown 21 Mei, de Applachicola river en meer… - Reisverslag uit Blountstown, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Blountstown 21 Mei, de Applachicola river en meer…

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

21 Mei 2022 | Verenigde Staten, Blountstown

Blountstown 21 Mei, de Applachicola river en meer…

Ik was vroeg wakker 6 uur, kon de slaap niet meer vatten, heb een bakkie gezet en ben buiten bij de camper een boek gaan lezen, Jose ligt nog te slapen. Om half 7 komt Jerome aan lopen, hij gaat de pontoon boat vastkoppelen aan de pick-up. We raken in gesprek over de hurricane Michael van een paar jaar geleden, al de bomen in de omtrek waren als lucifershoutjes afgeknapt. Het oog van de hurricane is vlak langs hun huis gegaan. In de hele omtrek zie je nog steeds de schade die het heeft aangericht. Jose is inmiddels wakker, we douchen in de camper, en gaan het huis van Jerome en Lazelle binnen. Ze hebben ontbijt voor ons gemaakt, muffins, bagels, broodjes met appel en suiker, fruit en sweet tea. Veel te veel en alles heel zoet maar erg lekker. Als je hier een maand verblijft ben je 10 kilo zwaarder.

Jerome heeft inmiddels te trailer met de boot klaar gezet voor vertrek. Om 10 uur rijden we met z’n zessen in 1 pick-up truck naar de Apalachicola rivier. Na slechts 10 minuten rijden wordt de boot met de trailer in de rivier gereden. Dat gaat verrassend eenvoudig, iedereen aan boord en weg zijn we. Het is een grote rivier, hier en daar ook wat sportvissers in snelle boten met dikke buitenboord motoren. Het wordt misschien vervelend om te zeggen maar alles is groot hier, ondertussen spotten wij de oevers af naar alligators en schildpadden. Aligators zien we niet wel veel schildpadden, en `Jose ziet in een rotsopening een slang liggen. Het is heerlijk op de rivier wind in je haren en gewoon genieten van de tocht. Na zo’n anderhalf uur dreigt het te gaan onweren dus Jerome keert de boot. We gaan weer terug, Remco achter het stuur en met 26 kilometer per uur sjezen we terug. Het was top, en wat een lieve mensen dat ze dat voor ons doen. De rest van de middag doen we het rustig aan.

We willen Lazelle en Jerome trakteren op een etentje, zij hebben het restaurant uitgezocht. Een restaurant dat bekend staat om het Southern food, uit de verre omstreken komt men daar eten, moet wel goed zijn. Daar aangekomen kon je niet zien dat het een restaurant was, het kon net zo goed een garage of een opslagschuur zijn. We gaan naar binnen….ik heb nog nooit zoiets gezien, je kon er van de vloer eten zoveel troep lag er. Nog nooit van een stofzuiger gehoord dacht ik. Een vrouw vraagt ons met hoeveel personen we zijn, ze gaat een tafel voor ons regelen, ze heeft een korte broek aan met een shirt waar je soep van kunt koken. Maar het is druk in de zaak dus het eten moet wel goed zijn. We krijgen een tafel aangewezen bij het raam, naar buiten kijken kan niet, er hangen gordijnen voor uit het jaar kruik, die met grote happen op lengte zijn gemaakt met een schaar, en helemaal scheef geknipt. We bestellen op Lazelle haar ervaring fishfingers met gefrituurde broodballetjes (Hush Puppies) wat friet en een bakje koolsla. Als voorgerecht een schaal gefrituurde augurken…….nee, ja echt gefrituurde augurken. Best wel goed te eten maar zoals alles heel erg vet. Erbij drinken drinken we water met een schijfje citroen erin. Na enige tijd komt de bestelling door, een gigantische berg bruin spul…de fishfingers. Lange stukken witvis met een dikke laag deeg erom heen en natuurlijk gefrituurd. Jose, Lazelle, en Inge eten niet eens de helft op zoveel is het. We zijn klaar met eten en Jerome haalt wat piepschuim bakken met deksel om de overgebleven Fishfingersin mee te nemen maar liefst 3 bakken vullen we ermee. Het was een prachtige ervaring om in een restaurant te eten waar ook alle locals komen. Ik had het niet willen missen, de mensen die er kwamen, de bediening, de gordijnen, het eten, in Nederland zou een dergelijk restaurant denk ik door de warenwet direct gesloten worden. Met opzet hadden Jerome en Lazelle het restaurant ook gekozen omdat je alleen cash kon betalen. We hebben niet genoeg cash, wij betalen alles met de creditcard. Maar zij wilden ons trakteren en ons de mogelijkheid ontnemen om te betalen. Het zijn zulke lieve mensen.

Na het eten terug naar het huis en de campers, koffie gedronken op het terras.

Bloggie schrijven en morgen weer een nieuwe dag naar St. George Island Jerome en Lazelle gaan mee.

• 22 Mei 2022 - 08:40

Jolanda Hemmer:

Wat een prachtige huis om te zien en super lief dat deze mensen jullie mee nemen op hun boot en uit eten. Alleen lijkt me het restaurant nou niet zo maar wel grappig om een keer mee te maken hoe het daar gaat. Wat leuk dat Jerome en Lazelle mee gaan naar jullie volgende avontuur in St George Island. Veel plezier maar weer

• 22 Mei 2022 - 08:58

Miranda :

Gave Dodge,die met die camper zegt John!

• 22 Mei 2022 - 10:37

Hans En Wil:

Gaaf dagje weer, mooie foto’s, en wat je zegt alles is groot.
    Wat een blitse bak.

Gr
    Hans en Wil

• 22 Mei 2022 - 11:52

Joke En Kees:

Eindelijk weer een bericht van mij. Ik heb wel alles gelezen maar reageren is wat lastig op de telefoon. Zulke kleine lettertjes is zelfs met bril niet te doen.

Maar wat een ervaring weer. Ik moet zeggen, het eten ziet er niet aantrekkelijk uit maar net wat je zegt, wel heel leuk om zoiets mee te maken.

Leuke foto's weer en een net zo leuk verslag. Goede reis en tot het volgende nieuws.

• 22 Mei 2022 - 11:53

Paul :

Ja hoor, als je bij de Creels bent wordt je keihard in de watten gelegd (bijzondere zin) of je dat nou wil of niet. Lekker laid back en gewoon genieten.
    Wat een beschrijving dat restaurant, Sophie en ik moeten hardop lachen! Misschien moeten wij daar ook maar eens gaan buurten...

• 22 Mei 2022 - 11:55

Sophie:

Heb hardop gelachen om je beschrijvingen, Peter! Wat een situaties waar jullie je in bevinden, haha. Ach, je komt zo wel echt op plekken waar je anders echt niet geweest zou zijn en dat is ook wat waard. Kan ook bevestigen dat je inderdaad aankomt als je er langere tijd verblijft ;) maar dat is het waard. Heel veel plezier op de mooiste plek op aarde morgen!