11 mei onderweg naar Great Smokey Mountains - Reisverslag uit Crossville, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu 11 mei onderweg naar Great Smokey Mountains - Reisverslag uit Crossville, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

11 mei onderweg naar Great Smokey Mountains

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

11 Mei 2022 | Verenigde Staten, Crossville

11 mei onderweg naar Great Smokey Mountains

Vannacht heb ik echt niet kunnen slapen. Normaal heb ik er geen last van, maar nu lijkt het wel of ik de mazelen heb. Ik zit echt helemaal onder de muggen bulten overal en nergens. En geen gewone, maar super grote bulten. Pfff. Jeuken, de hele nacht. En ik zie er echt niet uit, helemaal gestippeld.

Maar we gaan onderweg ook een Walmart aan doen, daar hebben ze van alles, je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het, daar kan ik dan even “prik weg“halen.

Allereerst vanmorgen Remco en Inge gefeliciteerd met hun huwelijksdag.

Daarna waren weer lekker volgens planning vertrokken. Eerst even lozen, water en benzine tanken. Zo dan hebben we dat maar gehad.

We hebben voor onderweg een KOA campground in Crossville uitgezocht, in Nederland zoiets als een ANWB camping, je weet dat dat altijd goed is. Meestal met een zwembadje en verder alles verzorgd aanwezig.

Onderweg begint de omgeving al te veranderen, geen platteland meer, we gaan langzaam de bergen in.

De Walmart ligt bij binnenkomst van Crossville. Nu kunnen we weer even wat eten in slaan enz. Inge en ik hebben ons het rotje gezocht naar “prik weg” en ook eindelijk gevonden gelukkig. Je loopt er toch gauw alweer een 1 1/2 tot 2 uur rond, ondanks dat de mannen er eerder genoeg van hebben.

Peter heeft al lange tijd last van zijn Achillespees, wat met rust beter gaat, maar steeds heftig terug komt bij overbelasting. Helaas is het gisteravond weer misgegaan en kan hij moeizaam lopen. Gelukkig zag zijn maatje Remco al dat het niet goed ging in de Walmart, veel te veel gedrentel door de vrouwtjes. Hij heeft even zo’n winkelwagenscootmobiel voor hem gesjatterd. Eerst wilde Peter niet, maar gauw bleek het de oplossing. (Zie foto). Hilarisch, zo vaak hebben we daar om gelachen als we daar iemand in zagen zitten.

Natuurlijk hebben we verder niet veel beleefd vandaag (daarom kan ik vandaag makkelijk het blog schrijven) . We kwamen op de camping aan, lekker even biertje.

Inge en ik even naar de Game ruimte, fanatiek tafelvoetbal en Airhockey gespeeld, pfff dat ging er even heftig aan toe. Maar we zijn doorgegaan tot gelijk spel.

Daarna lekker gezwommen en natuurlijk weer onze vertrouwde BBQ tevoorschijn gehaald. (Gaat nog steeds goed, de 1e reis samen met Remco en Inge waren we onze BBQ vergeten op een camping).

Nu lekker slapen en morgen vroeg onderweg naar de Smokey’s. Wat moon shine inslaan :-).

We zijn nu alweer benieuwd naar de reacties morgenochtend, echt zo leuk, ook al was dit een dag zonder bijzonderheden. Het eerste wat ik elke ochtend doe is kijken of er reacties zijn geplaatst.

Tot morgen weer,….

• 12 Mei 2022 - 05:28

Inge Kruijff:

Reisdagje vandaag, maar evengoed hebben we veel plezier gehad. Het is toch van onbetaalbaar toegevoegde waarde om deze mooie reis met elkaar te kunnen maken. Hopelijk verdwijnen de muggenbulden nu snel weer met de Walmart middeltjes. Slaap lekker en tot morgen aan de koffie!

• 12 Mei 2022 - 06:57

Ernie En Bob :

Goedemorgen, jullie hebben inmiddels al heel wat kilometers gereden!
    Vervelend Jose die muggenbeten, hoop dat 'prik weg"inmiddels geholpen heeft en je een betere nachtrust heb gehad.

Geniet weer vandaag van al het moois wat jullie weer gaan zien.
    Groetjes van ons

• 12 Mei 2022 - 07:37

Sophie:

Geweldig die foto van Peter in het karretje, ach daar zijn ze voor toch :) leuke blog weer! Ook het eerste wat wij doen als we opstaan hoor, de blogs checken!

• 12 Mei 2022 - 08:30

Joke B:

Ben benieuwd naar de foto,s van de Smokey Mountains, schijnt heel mooi te zijn met onder gaande en opkomende zon. Vervelend voor Peter die last van zijn achillespees. Iedere ochtend rekken en strekken wil wel een beetje helpen.

• 12 Mei 2022 - 08:58

Jolanda Hemmer:

Ach wat vervelend José zoveel muggenbulten, hopelijk neemt de jeuk snel af
    Goede oplossing zo voor Peter door de Walmart.
    Ben benieuwd hoe het zal zijn voor jullie in de bergen
    Een fijne dag maar weer

• 12 Mei 2022 - 08:59

Joke En Kees:

Jakkes José, wat vervelend die muggenbulten maar vooral de jeuk. Hoop dat het middeltje helpt. En dan Peter waarvan de achillespees steeds opspeelt. We worden ouder papa.....en mama hahaha.
    We verwachten natuurlijk wel veel mooie natuurfoto's. maar dat komt wel goed.
    Maak er weer een mooie dag van

• 12 Mei 2022 - 09:33

Mitzy:

Geniaal Peter in het karretje! Maar hopelijk gaat het snel beter. En wat vervelend ook die muggenbulten, hopen dat het 'prik weg' helpt. Groetjes vanuit Castricum! Ik kijk uit naar weer een volgende blog!

• 12 Mei 2022 - 11:10

Paul:

Jammer dat je hebt moeten slapen in een polka-dot pyjama... hopelijk helpt het spul snel tegen de jeuk. Nu lekker genieten van wat de bergen allemaal te bieden hebben!

• 12 Mei 2022 - 12:56

Miranda :

Remco en Inge gefeliciteerd met jullie trouwdag! Zussie ik hoop dat de prik snel weg is en Peter nu heb je alvast kunnen oefenen voor later