F.D.R. Roosevelt State Park 120 km , 17 mei - Reisverslag uit Warm Springs, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu F.D.R. Roosevelt State Park 120 km , 17 mei - Reisverslag uit Warm Springs, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

F.D.R. Roosevelt State Park 120 km , 17 mei

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

17 Mei 2022 | Verenigde Staten, Warm Springs

F.D.R. Roosevelt State Park 120 km

We hebben goed geslapen, als eerste zoals elke ochtend de reacties op ons blog lezen, zo leuk! Dan even douchen, een bakkie koffie doen en proberen we nog even met onze kleinkinderen te video bellen. Maar dat blijft lastig door het tijdverschil.

Om11.00 uur rijden we weg.

De bestemming is het Franklin Delano Roosevelt museum in Warm Springs. F.D.R. is 32ste president van de US van 1933 tot 1945. Het is een korte rit 120 km. Om 1 uur komen we aan op de ruime parkeerplaats voor het museum. We lunchen eerst even in de camper voordat we naar binnen gaan. Nadat we betaald hebben, krijgen we een korte film te zien over de President Roosevelt. Een indrukwekkende film van een man waar de huidige bestuurders van de US veel van kunnen leren. Zeer geliefd bij het armere deel van de bevolking van de US, en heeft Amerika door de depressie van de jaren 30 en de tweede wereld oorlog geleid. Bijzonder is ook de de stamboom van Roosevelt zijn voorouders komen van het eiland Tholen. Op jonge leeftijd werd hij getroffen door het polio virus waardoor hij aan beide benen verlamd was. Wonende in New York kwam hij in Warm Springs, Georgia terecht, door de warme bronnen. Die zouden heilzaam werken voor zijn verlamde benen.

In Warm Springs heeft hij een zomerhuis laten bouwen, en een speciaal openluchtbad voor polio patiënten. We hebben het allemaal gezien, het zomerhuis, de gastenverblijven, het zwembad, en we hebben ons gepoedeld met het bronwater. Er stond geen water meer in het zwembad, het wordt al lang niet meer gebruikt. Wel is alles perfect onderhouden, het was meer dan de moeite van een bezoek waard.

Na het museum bezoek rijden we naar de camping die de meiden de dag ervoor hebben geboekt. We melden ons weer aan, we krijgen de plaatsen toegewezen en hup we rijden verkeerd. Na wat overleg vinden we uiteindelijk de juiste weg en zetten de campers op hun plek. We raken aan de praat met een Amerikaans echtpaar, hij van Britse afkomst zij van Duitse. Het is leuk om met locals te praten over van alles en nog wat. Ze zijn nieuwsgierig en geïnterresseerd waar je vandaan komt, het levert meestal leuke gesprekken op.

Morgen naar Providence canyon.

• 18 Mei 2022 - 05:19

Inge Kruijff:

Mooie dag weer hè? Indrukwekkende belevenissen en leuke gesprekken.
    Slaap lekker en tot morgen!

• 18 Mei 2022 - 08:12

Sophie:

Wat een prachtig plaatje van Lake Deleanor, lijkt wel een schilderij! Toepasselijke naam ook na een bezoek aan FDR ;) veel plezier in Providence Canyon, doen jullie een beetje voorzichtig?

• 18 Mei 2022 - 08:50

Miranda :

Als eerste, zoals elke ochtend, na mijn ontbijtje, jullie verslag lezen zo leuk! Het is al helemaal een ritueel geworden. Wat een prachtige foto, mooi die weerspiegeling van die bomen in het meer!

• 18 Mei 2022 - 09:18

Paul:

Mooi dat het FDR museum net zo'n indruk op jullie heeft gemaakt als op de Kruijffs. Zoals Sophie zegt is die foto van het meer echt prachtig, misschien een nieuwe wallpaper voor de pc thuis? ;)

• 18 Mei 2022 - 10:22

Joke En Kees:

Mooie reis jongens, ook goede afwisseling met interessante bezienswaardigheden..
    Geniet er van!

Ook namens Joke vanuit Ibiza
    Kees

• 18 Mei 2022 - 13:54

Joke B:

Wat een bijzonder verhaal over een bijzondere man,President Roosevelt. Wat een prachtig meer. Morgen aan de kantjes blijven

• 18 Mei 2022 - 20:22

Ernie En Bob :

Weer heel mooi geschreven Peter, leuk om dat stukje geschiedenis te lezen, zal zeer bijzonder zijn geweest om dit in het echt te zien.
    Wederom weer een prachtige omgeving. Blijf ervan genieten.xx

• 23 Mei 2022 - 08:01

Heleen En Siemon Staphorst:

Leuk en interessant verhaal over Roosevelt.
    groetjes van Heleen en Siemon

Nog een heel prettige vakantie !