Temple Square, Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Temple Square, Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Temple Square, Salt Lake City

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Vandaag gaan we naar Salt Lake City. Een kleine 260 kilometer vanaf Manilla (Utah) waar we overnacht hebben. Na twee uur rijden even stoppen om de benen strekken bij een rustplaats. Het is heerlijk weer, zonnetje 18 graden, we maken een broodtje klaar. Op het grasveld naast de parkeerplaats stikt het van de prairiehondjes, geen idee waarom ze zo genoemd worden, ze zien eruit als marmotten. De beestjes zij handtam en eten de pinda's uit je hand. Ik raak in gesprek met een Amerikaan die vraagt waar wij naar toe gaan. Naar Salt Lake antwoord ik om onder andere het tempelcomplex van de Mormonen te bezoeken. Nou blijkt dat de ouders van die amerikaan Mormonen zijn en in die kerk getrouwd zijn. Hij had inmiddels de sekte de rug toegekeerd en was er duidelijk helemaal klaar mee. Ik kreeg een visitekaartje van hem om foto's uit te wisselen als we weer thuis zijn. Op zijn visitekaartje stond dat hij de schrijver was van een paar boeken over Mark Twain leuk toch?
In salt lake op de camping aangekomen hebben we een shuttle bus genomen naar het Mormonen complex. Je weet niet wat je ziet zo groot, de ruimte waar de kerkdienst gehouden biedt plaats aan 21000 gelovigen.
We werden rondgeleid door een dame van 75 jaar die iedere woensdag van Phoenix Arizona in het vlietuig stapt om in Salt lake rondleidingen te geven. Het is allemaal pracht en praal wat je ziet, persoonlijk vond ik het allemaal een beetje eng. Al die lachende mensen die ons hartelijk welkom heten, ik vertrouw dat niet.
De mormoonse gemeenschap heeft de grootste genealogische bibliotheek ter wereld. Iedereeen die meer wil weten van zijn of haar voorouders kan het daar opzoeken. We hebben dat ook gedaan, we worden daarbij geholpen door de broeders en de zusters van de kerk. Na een half uur allerlij lijstjes te hebben ingevuld, geen resultaat ook niet bij de voorouders van Jose ze konden ze niets vinden. Jammer dan mzar wat gaan eten en terug naar de camping het inmiddels 18.30.

• 01 Mei 2014 - 08:33

Jack:

Beste Jose en Peter,

Heel leuk om te lezen dat jullie zo genieten van deze reis. Het leuke is dat wij het ook een beetje beleven op deze manier. Peter vandaag 1 mei 2014, (ik las iets over fossielen) ja ja 40 jaar bij de werkgever! Van Harte gefeliciteerd en wij nemen alvast een borrel op en hopen je snel weer back on the desk te zien.

• 01 Mei 2014 - 13:21

Lilian:

Lieve peter,

van harte gefeliciteerd met je 40 jarige jubileum bij NCM/Atradius. wat een tijd alweer en we zien je gauw weer. dan nemen we lekker een bakkie met een gebakkie.

samen nog veel moois beleven daar in de states en genieten met elkaar en van elk moment. groetjes

• 01 Mei 2014 - 15:13

Simon:

Peter,

Arno Beekhuizen is vandaag, 1 mei ook vertrokken naar Amerika.
    Hij ging om 13.00 uur de lucht in.

• 01 Mei 2014 - 17:25

Bart:

Beste Peter,

Gefeliciteerd met je 40 jarig jubileum. Geniet nog even daar en veel plezier. Tot over twee weken.

Groet uit Medemblik

• 01 Mei 2014 - 23:42

Miranda:

Gefeliciteerd met je 40 jarig jubileum! Wat schattig die prairiehondjes! Leuk dat ze uit je hand eten. Onze marmot bijt in je hand als hij niet snel genoeg eten krijgt!
    Dikke knuf van ons uit Castricum