Memphis 8 mei - Reisverslag uit West Memphis, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Memphis 8 mei - Reisverslag uit West Memphis, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Memphis 8 mei

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

08 Mei 2022 | Verenigde Staten, West Memphis

Memphis 8 mei

Goed geslapen de temperatuur is hier ’s nachts rond de 19 graden dus is het niet benauwd in ons campertje. We gaan om 1 uur richting Memphis, Inge en Remco gaan naar de Sun studio’s, wij gaan naar het Stax Museum, als ouwe soul knakker moet ik dat gezien hebben. We spreken af elkaar een appie te sturen als we uit het museum komen.

Stax is de opname studio van de soul muziek in de zestig en zeventiger jaren, Otis Redding, Booker T and de MGs, Sam and Dave, Rufus Thomas, Wilson Pickett , Ike en Tina Turner te veel om op te noemen. Na 10 minuutjes rijden komen we aan bij het Museum. Eerst krijgen we een 15 minuten durende film te zien, waar alle ouwe soulknakkers in langskomen, je kunt me niet blijer maken. Daarna het museum in.

Eigenlijk is het niet te doen om het te beschrijven het is te veel, vitrines vol met informatie, en natuurlijk de gitaren de kleding die ze hebben gedragen. Een dansvloer met op de achtergrond een groot scherm waar het TV programma “ soultrain” uit de jaren 70 wordt vertoond. Bij elke vitrine een monitor waar je oude opnames ziet. Ook de auto van Isaac Hayes, zo’n pooierbak met gouden koplampen en wielen, en natuurlijk overal bont in het interieur, echt prachtig!!

Verder alle opname apparatuur, boxen en de nagebouwde studio, we hebben genoten, wat een prachtig museum.

Na ruim anderhalf uur zijn we uitgekeken, en we krijgen een appie van Inge dat zij ook klaar zijn bij de Sun studio’s. We gaan richting Bealstreet, Remco heeft een goed bereikbare parking gevonden op 100 meter lopen van Bealstreet. Een soort Kalverstraat maar dan breder met aan beide zijde alleen maar eettentjes, barretjes en souvenirshops. Uit elke bar en op straat klinkt livemuziek, top!!

We gaan zitten op een groot terras met een liveband, een te gekke gitarist en zanger spelen soul en blues. Als je ooit iemand wil zien die met zijn tong de snaren van zijn gitaar bespeelt moet je daar gaan kijken. Echt waar met zijn tong!! En het klonk rete goed. Inge en Remco taaien af naar de camping, wij willen nog even blijven om nog wat meer te genieten van de muziek en het eten. We eten Ribs met witte bonen en patatjes, en een biertje erbij, vreemde combi maar ja, wij zijn in de USA, het zijn rare vreters. Tijdens het eten speelt een liveband. Na het eten nog even Beale Street in, het is inmiddels veel drukker geworden op straat. Nog nooit zoveel afschuwelijk dikke mensen gezien als daar, en zij zijn er nog trots op ook. Ze tonen zonder enige schaamte alles wat een mens liever niet wil zien. Heel bijzonder!!

Na nog wat hier en daar snuffelen krijgen wij ook zin om terug te gaan naar de camping, tis mooi geweest, wat een topdag weer.

Morgen naar Nashville ben benieuwd wat we daar gaan beleven!

• 09 Mei 2022 - 07:57

Paul:

Wat een toffe dag zo! Jij laat je auto ombouwen als je terugkomt om er net zo 'mooi' uit te zien? Prachtig dat jullie naast de muziektour ook een walvistour hebben kunnen doen.

• 09 Mei 2022 - 09:01

Joke En Kees:

Begin wel beetje jaloers te worden hoor! Wat ontzettend leuke ervaringen allemaal. En super geschreven.

• 09 Mei 2022 - 09:14

Peter En Ilona En Mila:

Heel gaaf en om nooit meer te vergeten

• 09 Mei 2022 - 10:38

Miranda :

Wat gaaf allemaal weer!

• 09 Mei 2022 - 11:18

Sophie:

Peter, hoe je alles beschrijft is fantastisch. Elke dag een cadeautje om ook jullie blog te mogen lezen. Rare lui he, die Amerikanen? Blijf genieten!!

• 09 Mei 2022 - 11:32

Hans En Wil:

Hi usa gangers,

Peter leuk gitaartje waar je naast staat, nig een riedeltje kunnen spelen.
    Wat een echt amerikaans show stadje, top.

• 10 Mei 2022 - 18:37

Ernie En Bob :

Zo leuk om dit te lezen en de foto's erbij te zien.
    Onwerkelijk voor ons volkje dat het allemaal ook echt is he. Wat zullen jullie genieten als muziek liefhebbers.