7 mei Clarksdale - Reisverslag uit West Memphis, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu 7 mei Clarksdale - Reisverslag uit West Memphis, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

7 mei Clarksdale

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

07 Mei 2022 | Verenigde Staten, West Memphis

Allereerst willen we iedereen bedanken voor de leuke reacties. Dat is zo leuk voor ons om die ’s-morgens te lezen bij het wakker worden, heerlijk.

Het was een shabby campground gisterenavond, maar er was niets anders. Er was niemand om aan te melden. Je moest je creditcard gegevens opgeven, je kon niet contant betalen, nou dat wilden we niet, dus zijn we gewoon ergens gaan staan zonder aan te melden (en te betalen) .

We waren we al op tijd naar binnen om ons blog te schrijven en om naar bed te gaan (te kooi gaan, zou Inge zeggen) .Vroeg in de morgen vertrokken we naar Clarksdale.

Jammer genoeg was het Delta Blues Museum vandaag gesloten.

Maar de hoofdstraat was op zich al een bezienswaardigheid. Heel veel gebouwen met muurschilderingen van beroemde bluesmuzikanten. We waren er vroeg, er was nog niet veel livemuziek, wel zat er een man lekkere blues liedjes te zingen.

Tegenover het museum was de Ground zero blues club, hele leuke tent waar je op de muren je naam kan achterlaten. De hele ruimte was vol geschreven, zelfs op het plafond.

Jammer genoeg zagen we net te laat dat er ook een visitor center was van Clarksdale, zo’n visitor center is altijd leuk om rond te struinen en foldertjes als herinnering mee te nemen.

Dan weer verder rijden naar onze campground die wij gisteravond al gereserveerd hadden voor twee dagen. Weer aan de Mississippi, Tom Sawyer's RV Park. Het is hier niet zo warm, wel een hete zon met een fris windje zo’n 21 graden, terwijl we ruim 30 graden gewend waren.

We gaan zo wat eten en dan morgen naar Memphis, ik ben benieuwd, tot morgen!

• 08 Mei 2022 - 11:07

Paul :

Misschien geen foldertjes van het visitor centre maar met een blog als deze heb je het niet nodig! Leuk om te lezen over al die muzikale invloeden. Kan haast niet wachten om er zelf een keer te gaan kijken :)

• 08 Mei 2022 - 11:16

Sophie:

Ben wel benieuwd of jullie dan ook je naam hebben opgeschreven in de Ground Zero Blues Club? Veel plezier in Memphis morgen!