Op weg naar Yosemite (wo juni) - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Op weg naar Yosemite (wo juni) - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Op weg naar Yosemite (wo juni)

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

01 Juni 2016 | Verenigde Staten, Mariposa

Op weg naar Yosemite
Douchen en ontbijten, alles klaar….. rijden maar. Om 9.30 vertrekken we naar de plek die we 6 maanden geleden al geboekt hadden. De camping was toen binnen 5 minuten vol geboekt . Het is hooguit een uurtje rijden. Wat een prachtige weg! Goed opletten met rijden, het is een en al haarspeldbocht en de weg is niet al te breed. Af en toe stoppen om te genieten van de overweldigende natuur. We rijden langs de Merced, een woest kolkende rivier die gevoed wordt met smeltwater uit de bergen. Eindelijk de ingang van het park, we worden vriendelijk welkom geheten door de ranger die natuurlijk vraagt waar wij vandaan komen. Holland zeggen we, The Netherlands begrijpen ze vaak niet. Okay Holland!! My favorites !! jullie hebben de stockmarket uitgevonden wij trots ja dat waren wij…..maar ook de slavernij tja…. dat is nou weer jammer. We kopen een nationale parkkaart voor 80 dollar daar mogen we bijna alle parken mee in. Het is evengoed nog een half uur rijden voordat we bij het visitors centrum zijn we lopen wat rond en rijden dan naar Lower Pines onze campground. We krijgen een heel verhaal waar we ons allemaal aan moeten houden en dat we ons voedsel goed moeten opbergen voor de beren en zo. We staan op plaats 66 een prachtige plek met uitzicht op Glacier point, de Halfdome en Grizzly Peak, enorme granieten rotsformaties. Je moet het zien om het te geloven de rivier Merced stroomt 20 meter van onze plek. Na dat we de camper hebben neergezet en hebben uitgepakt kunnen we het niet laten om een korte trail te lopen. Naar de Lower Yosemite Fall, een wandeling van anderhalf uur. Daarna terug naar ons rijdende huis om bij te komen van alle indrukken, een lekker koud biertje de BBQ aansteken en het kampvuur aanmaken. Om 22.00 uur zaten we alle drie te gapen en te knikkebollen dus de tandjes poetsen en lekker naar bed. Morgen naar de top van Yosemite Fall een superzware trail van 6uur.

groetjes van ons drietjes

p.s. verslag hebben we nu pas kunnen posten. We zijn nu in Vegas, veel te heet (45gr). we slaan de rest over van Vegas, de parken vinden we belangrijker. Dus nu op weg naar Zion
groetjes van ons drietjes. De rest van de afgelopen dagen posten we in Zion als we wifi hebben

• 04 Juni 2016 - 22:36

Miranda:

Hé Hollanders in Vegas,
    Wat grappig niet route 66 maar plaatsje 66. Wij moeten het doen met route 99 in de Albert Heijn!
    Kampvuur met die hitte wow wordt het nog warmer! Leuk om het volgende reisverslag te lezen vanuit Zion jullie krijgen de groetjes van Mitzy Jeffrey Miranda en Sjon (hihi ben op de rijmtour)

• 06 Juni 2016 - 11:31

Lilian:

echt gaaf daar ben ik ook geweest veel plezier