2e Yosemitedag /Donderdag 02-06-2016 - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu 2e Yosemitedag /Donderdag 02-06-2016 - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

2e Yosemitedag /Donderdag 02-06-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

02 Juni 2016 | Verenigde Staten, Yosemite

Lunch pakketje maken, water zakken vullen en snel de bus in die ons naar het begin van de ‘Top of Yosemite Falls’ trail brengt. Het begin gaat goed, met stenen zijn er een soort van trap treden gemaakt. Echter hoe hoger we komen hoe minder er van de treden over blijft. Het is heel warm, om de zoveel tijd even op adem komen en meteen wat foto`s te nemen van het prachtige uitzicht.
Na bijna 2 uur hiken komen we aan bij Columbia Rock die 1000 feet boven de vallei uitsteekt. Hier besluiten Peter en Jose het voor gezien te houden. Het pad is inmiddels een echte uitdaging geworden en van de trap treden is helemaal niets meer te bekennen. Zelf wil ik nog even doorzetten, hoe ver kan het nou nog zijn!! 20 minuten later komt ineens om de hoek de waterval tevoorschijn die wat zeer welkome koele lucht met zich mee brengt. Ook kan je in de verte wat kleine stipjes omhoog zien lopen, mmm dit gaat nog wel even duren.
Ondertussen is de begroeiing ook veranderd waardoor er nog maar weinig schaduw plekken te vinden zijn. Ik probeer nog wat te drinken maar de waterzak is leeg met het lastigste stuk nog te gaan. Je moet toch goed blijven drinken dus bij een klein stroompje ijswater de zak maar bijgevuld, normaal zou ik dat niet zo snel doen maar de top zal ik halen!
Na dik 3.5 uur dan eindelijk de top van de hoogste waterval in Noord Amerika bereikt. Het uitzicht op 2700 feet hoog is fantastisch. Vlak voor dat het water zich naar beneden stort vind ik een plekje om even te bij te komen en een broodje te eten. Met me blote voeten in het water, niet te lang wat het is echt ijs koud. Een uurtje later besluit ik om maar weer naar beneden te gaan, gelukkig werkt de zwaartekracht deze keer in mijn voordeel, ik doe er 2 uur over om de bodem te bereiken. Helemaal gebroken maar het was het meer dan waard!
Morgen moeten we Yosemite helaas verlaten en vertrekken we richting Las Vegas.
Groetjes Peter, Jose en Robin



  • 05 Juni 2016 - 10:40

    Ernie Lammers :

    Wat een beleving moet dat zijn geweest voor jou Robin. Geweldig dat je dit aangedurfd heb in je eentje. Ik denk niet als moeder zijnde dat ik dit aangekund had maar ja ik heb dan ook geen jongens

  • 05 Juni 2016 - 14:17

    Jan & Emmy:

    WAAAUW!!! Geweldig, ben zeer benieuwd naar de foto's en terecht dat jullie zijn gestopt uit ervaring weten we hoe zwaar het kan zijn zeker met die hitte en gefeliciteerd Robin dat je het hebt gehaald en water uit de beekjes zijn vaak gezonder dan water uit de kraan zeker op die hoogte.


  • 05 Juni 2016 - 20:39

    Ida:

    Super hoor Robin! Ik kan me voorstellen dat als je die kleine stipjes van mensen ziet, dat je dan denkt dat kan ik ook en wat zij daar zien wil ik ook zien! Geweldig goed gedaan man! Op naar de volgende uitdaging! Groetjes Ida.

  • 06 Juni 2016 - 11:32

    Lilian Schilderman:

    hoi luitjes wat een prestatie die klim en top Robin dat je doorgezet hebt was het zeker waard denk ik zo. echt leuk om zo vanalles te leven

  • 07 Juni 2016 - 21:31

    Miranda:

    En je hebt de top gehaald.......TOPPER!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter en Jose

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 20267

Voorgaande reizen:

01 Mei 2022 - 27 Mei 2022

The Deep South mei 2022

28 Mei 2016 - 19 Juni 2016

RV Travel trough the Western USA

20 April 2014 - 06 Mei 2014

From Chicago to Seattle

Landen bezocht: