Providence Canyon 19 mei - Reisverslag uit Omaha, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Providence Canyon 19 mei - Reisverslag uit Omaha, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Providence Canyon 19 mei

Door: Peter en Jose

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

19 Mei 2022 | Verenigde Staten, Omaha

Providence Canyon

We waren heel vroeg wakker vanmorgen, half 7,we konden niet meer slapen het is heel benauwd. Remco is vandaag jarig, dus we konden mooi de van huis meegebrachte slingers ophangen en zijn stoel versieren. Om half 8 kwam de jarige naar buiten, lang zal die leven gezongen, heel zacht natuurlijk want de meeste campinggasten liggen nog te pitten. Daarna het cadeau een T-shirt uit Tennessee.

Geen taart maar wel koffie, de ochtend is gezellig begonnen, na het ontbijt gaan we op weg naar Providence canyon. We gaan met de camper van Rem en Inge wel zo handig.

Het was maar een klein stukje rijden. Daar aangekomen, zijn we een trailtje gaan lopen, niet te ver want het is al behoorlijk warm. Je liep door de canyon waar water doorheen sijpelde. Er waren hoge rotsen in veel soorten kleuren rood, van zacht kalksteen. Heel herkenbaar van de Canyons in Utah waar wij in 2016 zijn geweest.

Gelukkig waren het geen steile klimmen pff. We kwamen weer terug bij het Visitor center waar we ons zelf op een koel ijsje hebben getrakteerd. Deze waren zo groot dat we de lunch maar hebben overgeslagen. Na nog even boven aan de canyon gelopen te hebben zijn we weer terug gegaan naar onze camping.

Eerst even bijkomen met een koel biertje, daarna zijn Inge en ik (José) nog even op jacht gegaan naar “alligators”. Ik wil er toch nog eentje van dichtbij zien. En ja hoor, twee hebben we er van dichtbij kunnen spotten, ze waren niet zo groot als die van gisteren.Aan de rimpeling van het water konden we zien dat ze er zaten en even later boven water kwamen. Toch een raar idee dat die beesten daar zomaar zwemmen. Daarna zijn we nog even doorgelopen naar het visitor center van onze camping, daar had Inge nog wat Kersthangers gezien voor haar verzameling. En ik zag een nagelvijl met de afbeelding van het leuke vogeltje wat we hier steeds zien, alleen kunnen we hem niet vangen voor een foto, hij blijft niet lang zitten op een plek, het is de rode Cardinal, echt een knal rood vogeltje.

Wat gisteren een dingetje was en vandaag weer, is dat we steeds een uur heen en weer geslingerd worden doordat we op een tijdsgrens zitten. Dan denken we het 5 uur is en het volgende moment is het toch weer 6 uur, onze horloges springen steeds van de ene tijd naar de andere. Hoe weet je nu wanneer je de aardappelen op moet zetten en wanneer we morgen moeten vertrekken van de camping.

We hebben nog heerlijk in de warmte gezeten, maar zodra we even de camper met de airco aan ingaan om wat te pakken, willen we bijna niet meer naar buiten. Het is dan zo warm als je weer buiten komt. Het is nu steeds zo’n 33 graden. Je wordt een er een stuk trager van.

Vanavond weer lekker gegeten en nu ons blog aan het schrijven. Ik hoop dat we nu wel verbinding hebben om hem te plaatsen.

Morgen rijden we naar Blountstown, daar wonen vrienden van Remco en Inge, we gaan daar op hun terrein staan met de campers voor twee nachten. Zaterdag nemen ze ons mee uit varen op hun boot en gaan we ergens eten. Zondag gaan we verder naar de camping vlakbij Saint George Island die we al eerder geboekt hebben. Lekker naar het strand en zwemmen in de golf van Mexico.

• 20 Mei 2022 - 07:37

Sophie:

Wat een leuk verslag weer van een leuke dag. Vind het knap dat jullie die hikes volhouden in de hitte ipv binnen zitten in de lekkere airco, maar ja da's ook zo zonde van de vakantie. Zo'n lekker ijsje toe als beloning gaat er dan ook wel in. Veel plezier bij de Creels!

• 20 Mei 2022 - 09:43

Paul:

Gisteren helaas geen blog maar dan vandaag beloond worden met twee voor het geduld is helemaal niet erg. Wat maken jullie allemaal leuks mee. Ik weet dat de hitte moordend kan zijn maar gewoon lekker rustig aan doen je bent op vakantie: wat dat betreft kunnen we wat leren van de gators!
    En wat zijn die Cardinals mooie vogeltjes hè? Hun mooie rode kleur valt goed op en het blijft bijzonder en een feest om er één te zien.
    Veel plezier bij de Creels en geniet van St. George Island!

• 20 Mei 2022 - 16:28

Hans En Wil:

Wat een mooie tocht zijn jullie aan het maken.
    Het is ook leuk ontbijt leesvoer, top.
    Blijf genieten.

Gr.