6 mei op weg naar Clarksdale - Reisverslag uit Sidon, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu 6 mei op weg naar Clarksdale - Reisverslag uit Sidon, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

6 mei op weg naar Clarksdale

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

06 Mei 2022 | Verenigde Staten, Sidon

6 mei op weg naar Clarksdale

Heel even terug naar gisterenavond, we zouden dus gaan BBQen, toen we de kolen hadden aangestoken, begon het ineens keihard te waaien. Alles waaide om, de stoelen, Remco zijn schoenen waaiden weg, het gezellige tafelkleed, het was niet te doen. We hebben de BBQ achter de camper gezet zodat hij enigszins uit de wind stond. Plots begon het ook nog te regenen. Snel het vlees erop, misschien wordt het nog wat. Remco komt met in mijn beleving een kilo varkenshaas aan lopen, ja echt. Mijn armzalige worstje en Hamburger konden nog net aan de rand van het rek. Alles maar binnen in de camper opgegeten.

De volgende ochtend na het ontbijt om half 10 vertrokken we met bestemming Clarksdale ongeveer 290 kilometer. We volgen de Natchez Trace Park way een historische route in vroeger tijden de enige weg naar Nashville. Een mooie rustige weg dus. Onderweg even stoppen bij een bezienswaardigheid. De Elizabeth female academy. De eerste universiteit voor vrouwen in de staat Mississippi opgericht in 1818.

Aan het eind van het pad, ja hoor daar is het; een bakstenen muur met een gat erin waar ooit een raam heeft gezeten, heeeel interessesant. De universiteit is in 1845 weer opgeheven en sindsdien in verval geraakt. De tekst op het bord vermeld niet waarom.

Gauw weer door, na 2 uur rijden even een pauze inlassen om een boterhammetje te eten. We besluiten om uiterlijk 3 uur te stoppen. We gaan Clarkdale niet halen en zoeken op google naar een geschikte camping. De eerste camping die we tegen kwamen valt af, we rijden er langs maar besluiten door te rijden het lijkt wel een fabrieksterrein. Gauw weer iets anders zoeken het is inmiddels half 4. Om 4 uur komen we op onze bestemming aan, tis niet wat we zochten maar we doen het er maar mee.

Eerst even een biertje en even bijkomen van de lange rit, morgen nog een uurtje rijden naar Clarksdale.

• 07 Mei 2022 - 09:55

Joke En Kees:

Beetje regen hier zou niet verkeerd zijn!
    Maar als je gaat BBQen wil je toch droog weer en geen harde wind.
    Al met al weer een enerverende dag voor jullie.

Groetjes en tot jullie volgende verhaal

• 07 Mei 2022 - 10:16

Hans En Wil:

Het is tot nu toe een prachtige enerverende tocht, een buitje af en toe moet kunnen.
    Genieten verder.
    Gr
    Hans en Wil

• 07 Mei 2022 - 10:43

Paul:

Wat leuk dat jullie ook een blog bij houden en wat kun je het prachtig vertellen Peter! Nu heb ik elke dag twee blogs te lezen: and I love it.
    Veel plezier!
    Groetjes,
    Schoonzoon van die andere twee

• 07 Mei 2022 - 11:52

Peter En Ilona En Mila:

Leuk hoor om te kunnen volgen en zien wat jullie allemaal meemaken. Ik mis nog de foto van de Porterhouse