4 mei op weg naar Natchez - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu 4 mei op weg naar Natchez - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

4 mei op weg naar Natchez

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

05 Mei 2022 | Verenigde Staten, Natchez

4 mei op weg naar Natchez

Nadat we hebben ontbeten, gaan we rond 10 uur van Baton Rouge op weg naar Natchez /_ 174 km over highway 61. Natches is de de oudste nederzetting aan de Mississippi en je kunt er nog steeds de welvaart zien van de plantage bezitters. Onderweg begin ik weer een beetje te wennen aan het rijden met de camper. Tijdens het rijden is er niet zoveel te zien, het is een heel rustige weg, lekker relaxt rijden dus. Op een kilometer of 5 voor Natchez stoppen we voor het visitors centrum (de plaatselijke vvv.) daar ontmoeten we de beheerder van het centrum “Brad Bruce”. Een hele enthousiaste vent die ons giga veel tips geeft als we Natchez bezoeken. We moeten met hem naar buiten lopen, hij wil ons de Magnolia bomen laten zien, de nationale boom van Missisippi. Hij breekt 2 takken met bloem van een boom af en geeft ze aan Inge en Jose. Het is nogal een charmeur onze Brad, die moeten we in de gaten houden!! Nadat we eerst gezamenlijk op de foto gaan, gaan Jose en Inge ook natuurlijk nog even met Brad op de foto. We nemen hartelijk afscheid en hij zegt dat we hem altijd kunnen bellen en geeft zijn business card.

Na nog een half uur rijden arriveren we in Natchez, eerst even wat eten, we rammelen van de honger en parkeren de campers bij de plaatselijke Taco Bell. Jose bestelt iets met groente en ik een burrito, “een soort natte dweil met bruin spul erin” gekruide patatjes erbij met warme kaassaus, apart maar best lekker.

Hup de camper weer in, en naar onze campground aan de Missisippi, we krijgen twee mooie plekken naast elkaar. Even een koud biertje en daarna lekker een duik in het zwembed nemen, tis nog steeds dik 30 graden.

Na het zwemmen met Remco de bij Wall Mart gekochte BBQ in elkaar geflanst.

Heerlijk gegeten, de twee dikke Amerikaanse steaks waren boterzacht, bakkie met een Amaretto erbij en daarna lekker slapen.

• 06 Mei 2022 - 02:03

Inge Kruijff:

Haha, leuk hoor Peter! Of ik er zelf bij was.

Wat hebben we het heerlijk zo met zijn viertjes met alle avonturen die we beleven.
    Tot zo bij de bbq!

• 06 Mei 2022 - 09:14

Joke En Kees:

Het lijkt wel of wij er ook bij zijn, haha. Heel leuk om te lezen allemaal. Temperatuur gaat hier ook de goede kant op. Nog een week dan ga ik ook lekker op vakantie met mijn zus.

Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.