Biloxi, swampboat aligators 25 mei - Reisverslag uit Biloxi, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Biloxi, swampboat aligators 25 mei - Reisverslag uit Biloxi, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Biloxi, swampboat aligators 25 mei

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

26 Mei 2022 | Verenigde Staten, Biloxi

Helaas lukte het ons niet om een van ons laatste verslagen op de website te zetten gisteravond. Nu proberen we het om het nieuwe verslag aan het laatste verslag toe te voegen, we hopen dat het nu wel lukt. gr Peter en Jose

Biloxi, swampboat aligators 25 mei

We staan op een camping in Biloxi, nog steeds aan de golf van Mexico, gisteren geen blog geschreven, we hadden een flinke rit gemaakt en geen bijzondere avonturen beleefd. Daarnaast waren we dood moe, het is nog steeds warm en benauwd, we lagen om half 10 al te knorren. De plaatjes op de website van deze camping zagen er veelbelovend uit, de naam van de camping “Southern Comfort” is een favoriet drankje van mij. We rijden de camping op, en je ziet het meteen, dit is niet wat we dachten….ouwe bende. We boeken 2 nachten en zetten de campers op hun plek. Alhoewel de camping niet aan onze verwachtingen voldoet, is het een unieke plek, 50 meter lopen en je zit op het strand, de camping heeft een redelijk zwembad dus we zeuren niet.

Vandaag gaan we naar Gulf Coast gator ranch tours in Pascagoula een rit van 50 minuten, we gaan met de camper van Rem [e-38] Inge. Eindelijk met een Airboat door de swamps en alligators spotten, dat is wat we willen. We melden ons aan op de zogenaamde Gator ranche, en geven ons op voor de tour met de Airboat. Voordat we op de boot gaan, doen we een walking tour op de ranch. Nou dat wordt spannend… via de receptie gaan we een deur door en komen we buiten. De walking tour bestaat uit een 30 meter lange houten loopbrug over een flinke vijver.

Daar liggen de gators, helemaal onder het kroos waar de hele vijver mee bedekt is. Gek gezicht hoor, allemaal groene aligators, ook zien we kleintjes die in een apart (klein) hok zitten, het ziet er een beetje (erg) armoedig uit allemaal. Na zo’n 45 minuten wachten komt de kapitein van de airboat ons vertellen dat we gaan vertrekken. Inmiddels hebben nog 10 mensen zich aangemeld voor de airboat, totaal zitten we met 15 man in de boot. De kapitein (een jonge gast) vertelt ons dat we geen armen of andere ledematen uit de boot moeten steken dat kan gevaarlijk zijn. Als we instappen vraagt hij netjes of de zwaarste mensen zoveel mogelijk naar achteren willen gaan zitten, anders is de gewichtsverdeling van de boot niet okay. Niet onterecht, er zijn een paar passagiers bij waar de grootste Aligator nog een flinke kluif aan zou hebben. Daar gaan we dan, we hebben allemaal oordoppen gehad, en die heb je nodig ook, met een motor van 500 pk samen met de propellor is het een oorverdovend gebrul. Gaaf hoor, we gaan met een bloedsnelheid net zo makkelijk over planten en riet, als over water. De kapitein maakt af en toe hele scherpe bochten waardoor de voorste rij in de boot (jonge meiden), een golf water over over hun krijgen. Plots zien we een kleine aligator, de kapitein haalt een marshmallow uit een beker en gooit het naar de gator. Volgens mij klopt dat niet helemaal, die beesten horen vis te eten, of vlees, ecologisch een raar verhaal dit.

Na 30 minuten varen zijn weer terug, het was gaaf om te doen, we kopen nog wat prularia in het winkeltje en gaan terug naar de camping. We willen nog zwemmen in zee en een grote warenhuis met souvenirs bezoeken vlakbij de camping. Over het warenhuis kan ik kort zijn, allemaal goedkope bende gauw weg hier. Lekker de zee in, de temperatuur van het water is top, je duikt er meteen in. Nog even zitten op het strand kunnen we niet, er staat veel te veel wind. We spoelen het zoute water af in zwembad van de camping, het leven is zwaar hier!!!We BBQen overigens niet vanavond, het weer is heel wisselvallig, er is regen en storm voorspelt. Dan maar iets bakken in de camper, ook goed. Na het eten een bakkie drinken met de (ex) buurtjes.

Morgen (donderdag) om negen uur gaan we naar onze laatste camping in Baton Rouge waar we vrijdag de camper moeten inleveren. Dan is het mooi geweest, we hebben ook weer zin om naar huis te gaan.