Dutch People Dont Wear Helmets - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Dutch People Dont Wear Helmets - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Dutch People Dont Wear Helmets

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

31 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Nu is het mijn beurt (Robin) om een stukje te schrijven.

Na de eerste goede nachtrust weer vroeg op om San Fran verder te verkennen. We komen er al snel achter dat we het meeste kunnen zien, en in ons eigen tempo, wederom op de fiets is. Golden Gate,- Alemo Park en de cable cars staan op de planning. Terug naar de zelfde fiets verhuurder op de hoek van ons hotel om een paar bikes te scoren. “Where are you from?” , “Holland”zeggen we. “Ok, born on bikes so you don`t want any helmets, Dutch People don`t wear helmets”

We krijgen een korte beschrijving van de route en zeggen dat we ook Alemo Park willen zien. Dat is met de fiets niet te doen, veel te stijl. We vertrekken richting Golden Gate Park met een hele kleine route kaart waardoor we, waar we veel later achter kwamen, een verkeerde afslag genomen hebben. Toch had dit een positieve wending, we kwamen langs een War Cemetery en het was memorial day! Het hele park was bezaaid met Amerikaanse vlaggen, veteranen, agenten en fire fighters. Daar hebben we even rond gelopen en daarna snel verder naar Golde Gate Park.

Na wat steile wegen eindelijk weer op de goede route. In Golden Gate Park een paar keer gestopt om nogmaals de kleine route kaart te bekijken. Tegen (mijn) elke verwachting in kwam er elke keer een zeer vriendelijke Amerikaan vragen of we hulp nodig hadden. Zo spontaan en vriendelijk, in Nederland heb ik dat nog nooit meegemaakt. Een Amerikaanse dame op een elektrische fiets wees ons de goede richting het park uit zodat er uiteindelijk weer bij ons hotel terecht kwamen.

Even uitrusten in het hotel om later naar Pier 32 te fietsen voor de Alcatraz nacht tour welke we al maanden geleden geboekt hadden. Het was zo mistig dat we het eiland en de Golden Gate niet eens konden zien! Dit gaf wel een heel mysterieus gevoel. Heel interessant om te zien hoe Al Scarface Capone de Birdman en honderden andere gevangenen in een cel van 1.5 bij 2.5 meter jaren lang opgesloten zaten. Het meest indrukwekkende was misschien wel het openen en sluiten van de cel deuren. Het geluid hiervan is echt niet te beschrijven.

Het was weer een lange dag waarin we veel gezien hebben. Snel naar bed en morgen ochtend vroeg de Camper ophalen voor het volgende avontuur.

Groetjes Peter, Jose en Robin

• 01 Juni 2016 - 16:15

Remco:

Leuk verslag Robin. Wel erg vermoeiend lijkt me op de fiets met die heuvels maar ook een geweldig gevoel in die grote stad met zijn Golden Gate.
    Veel plezier en succes morgen met de camper;-)
    Groetjes uit een benauwd Nederland.

• 01 Juni 2016 - 21:51

Ingrid:

Hee José Peter en Robin wat een ervaring wat een tocht, heel leuk jullie te volgen

• 02 Juni 2016 - 08:49

Lilian:

zo jullie zijn sportief bezig. gaaf he Alcatraz ben ik ook geweest en idd hele kleine cellen veel plezier nog P.S. ik heb mezelf toegevoegd op de mailinglist

• 04 Juni 2016 - 22:07

Miranda:

He Robin leuk man dat fietsen. Gaan jullie nu op de route 66 fietsen? hihi
    Ondertussen zitten jullie allang in de camper maar ik wilde toch nog effe reageren op je verslag.
    Dikke kus van je tante Goed dat je zover zit want daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten.
    groetjes Miranda