Sequoia & Kings canyon 14 juni - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Sequoia & Kings canyon 14 juni - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Sequoia & Kings canyon 14 juni

Door: Peter en Robin

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

15 Juni 2016 | Verenigde Staten, Visalia

We staan nog op een campsite bij de Grand Canyon, morgen gaan we dan eindelijk de grootste en oudste bomen op aarde zien de “sequoia’s”. We hebben al een campground geboekt in de buurt van de zuid ingang van het park. We willen eerst het park bekijken en hier later inchecken. Na een uur lang door s-bochten de berg op te zijn gereden komen we aan bij de ingang van het park. De Ranger verteld ons echter dat we er niet in komen met een voertuig langer dan 22ft. Onze camper is 25ft!! Shit, niet goed voorbereid. Hij raad ons aan de west ingang te nemen. Het is ondertussen te laat om hier naar toe te rijden en nog wat te doen. We besluiten toch maar naar de geboekte campground te rijden en daar een nieuw plan te maken.
Op de site van het Sequoia NP zoeken we naar een geschikte campsite in het park zelf voor de volgende dag, er zijn er een paar. Als je online wilt reserveren moet je dat 2 dagen van tevoren doen, een andere mogelijkheid is, er vroeg naar toe gaan, je rijdt dan naar een vrije plek je gaat er met de camper op staan en dan is ie van jou. We vragen ons af of dat zo maar gaat want in de meeste parken was geen plek meer te krijgen. In Sequoia np zijn verschillende campsites met een beperkt aantal plekken allemaal zonder stroom en water. We nemen de gok en rijden ’s morgens om 7.30 weg van de campground. Om 10.00 uur komen we aan op campsite “Princess”. Er is niemand aanwezig om ons te registreren, er hangt wel een bordje dat je zelf een vrije plek uit kan kiezen en dat er later iemand naar je toe komt om je te registreren. Tot onze grote verbazing zijn er heel veel vrije plaatsen, keuze genoeg. We zoeken een mooie plek uit en 5 minuten later komt de park ranger naar ons toe om met ons af te rekenen. Ze legt nog even de regels uit en waarschuwt ons voor beren; alle levensmiddelen goed opbergen en niets laten slingeren. We gaan naar het het visitors centrum en kijken een korte natuur docu over het ontstaan van het park en we krijgen tips wat de mooiste plekken zijn en waar we die reuzen kunnen vinden. Op nog geen 10 minuten van onze campsite lopen we een korte trail van 90 minuten met verschillende prachtige exemplaren, allemachtig wat zijn die bomen groot vooral de omtrek ze halen met gemak een omtrek van ruim 12 meter en een hoogte van 95 meter er zijn exemplaren bij van ruim 2000 jaar oud. De reuzen kunnen 3200 jaar oud worden uiteindelijk vallen ze om door hun eigen gewicht. We lopen door een stam van een Sequoia heen die in 1890 is omgehakt. Rond 1900 hebben ze heel veel bomen omgehakt nog net op tijd heeft men in 1910 het tot national park gemaakt en zijn ze gelukkig beschermt.
Na deze natuur wonders te hebben gezien rijden we nog even naar het Hume lake dicht bij de Princess campground om even te relaxen. Als we terug komen op onze campeer plek zijn er nog minder mensen blijven staan dan toen we aan kwamen! Het lijkt wel of we helemaal alleen zijn. We horen alleen de vogels en het gekraak van de bomen. Terwijl Jose de macaroni maakt leggen Robin en ik het kampvuur aan. Er is geen verlichting in het park het is aarde donker alleen de gloed van het kampvuur. Jose zit niet zo op haar gemak die ziet allemaal “Beren”op de weg. We nemen nog een bakkie koffie en genieten van de absolute stilte om ons heen. Dan gaan we tandjes poetsen en lekker slapen, goed onder de slaapzak want het is voor het eerst behoorlijk koud, we zitten op 6000 ft hoogte.
Morgen gaan we richting de kust langzaam aan op Newark aan, waar we onze camper moeten in leveren.

• 16 Juni 2016 - 08:33

Lilian:

gaaf he die bomen in Sequoia daar ben ik ook geweest. zo indrukwekkend en mega mega big. en ja daar kennen ze geen small pizza. blijft geweldig om alles zo te lezen en dan genieten wij ook een beetje mee. have fun in the sun greetings lilian

• 16 Juni 2016 - 09:06

Ernie Lammers :

Wat een prachtig verhaal weer, ik waande me ook even tussen deze giganten. Prachtig voor jullie om dit in het echt te bewonderen. Wat hebben jullie op deze reis mooie en indrukwekkende dingen gezien. Geniet er deze laatste week nog extra van. ( en neem een beetje van die warmte mee want hier is het nog steeds geen zomer) Groetjes Bob en Ernie

• 16 Juni 2016 - 15:18

Inge:

Hoi JoPeRo! Wat een prachtige avonturen allemaal! En fijn dat jullie ons laten meegenieten! Het zal jullie nog weken duizelen, volgens mij! Onvergetelijk allemaal!
    Hopelijk zien jullie ook een walvis in the Pacific langs Highway #1! Dat zou nog even leuk zijn.
    Sterkte met het inleveren van de camper straks en we hopen jullie spoedig moe maar voldaan weer te spreken! Goede reis terug alvast en geniet nog van alles wat er te genieten valt!
    Liefs,
    Inge

• 16 Juni 2016 - 21:52

Miranda:

Wat een joekels zeg! Die pizza's ook trouwens! Dikke kus van ons uit Castricum

• 16 Juni 2016 - 22:23

Joke Kees:

Wat een indrukwekkende vakantie, echt anders dan de Veluwe. (is ook mooi)..
    Nog even en dan zit het er weer op, maar gelukkig hebben jullie de foto's dan nog.
    Een goede terugreis en tot in Almere!

Joke & Kees

• 16 Juni 2016 - 23:11

Ingrid Streefkerk:

Joes Peter en Robin , wat een verhalen wat een ervaring allemaal!! Heel erg leuk jullie te volgen groetjes ingrid