Van Arches door Monument Valley naar Page / 9 juni - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Van Arches door Monument Valley naar Page / 9 juni - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Van Arches door Monument Valley naar Page / 9 juni

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

10 Juni 2016 | Verenigde Staten, Page

We hebben een rit van 440 kilometer voor de boeg, we verlaten Arches om 8.00 uur. We gaan Monument Valley niet echt in maar rijden erdoor heen. Indrukwekkende rotspartijen, om de rotsen heen grote kale vlaktes het lijkt net of ze daar zijn neergezet door iemand een heel bizar landschap. Het is Navaho territory, langs de weg staan houten optrekjes waar Indianen handgemaakte sieraden verkopen. We stoppen even, een vriendelijke man met een mooie Indiaanse kop verteld wat de prijzen zijn Robin koopt een armbandje, Jose een ketting en ik ga ook voor een armbandje. Hebben we toch, al is het nog zo klein een goede daad verricht. En weer verder rijden, bij de grensovergang van Arizona FF een foto gemaakt. Het is nog steeds bloedheet, 40 graden we hebben er niet zo last meer van maar wennen doet het ook niet.

Om 15.00 uur rijden we Page binnen, 10 minuten later zijn we op campground Wahweap. Een prachtig terrein aan een groot meer “Lake Powel” Helaas geen plek met stroom en water, al die plekken zijn al vergeven. Wel staan we op een goeie plek, met prima sanitair en andere voorzieningen. We verlaten de campground weer en gaan direct terug naar Page om een fototour door Lower Antilope Canyon te boeken, iets wat ik al heel lang graag wilde. Jose en Robin gaan de wandeltour door de Canyon doen. Zo dat is geregeld, BBQ aan, lekker slapen morgen weer een spannende dag.
De volgende ochtend staan we om 10.00 uur bij Antilope Canyon, ik ga met 7 andere amateur fotografen en een Indiaanse gids naar beneden een aantal steile trappen af. Je komt in een soort sprookjes wereld terecht niet te beschrijven zo mooi, ik kreeg er kippenvel van. We krijgen 2.30 uur de tijd om foto’s te maken geholpen door de gids die de mooiste plekken weet. Terwijl ik mijn plaatjes sta te schieten moeten we even stoppen om een andere groep door te laten, dat is de groep waar ook Jose en Robin in zitten. De wandel groepen krijgen anderhalf uur en worden ook door een Indiaanse Navaho gids begeleid. Het was een schitterende ervaring.

Na Antilope canyon zijn we naar de Horseshoe bend gereden, een bizarre bocht in de Colorado rivier die je gezien moet hebben. De hele reis lijkt het of dat we achtervolgd worden door groepen Japanners ook hier weer, compleet met mondkapjes en sommige, je gelooft het niet, hebben handschoenen aan 40 graden, HANDSCHOENEN en MONDKAPJES, beleefde mensen maar het ziet er raar uit, wellicht willen zij hun witte huid behouden. Het is inmiddels 15.00 uur we hebben trek gekregen. Jose en Robin bestellen ieder een pizza waar een heel leger een maand op kan teren echt gigantische dingen ze krijgen ieder een doos met de restanten mee naar huis. Terug bij de campground hebben we een duik genomen in Lake Powel. ‘s-avonds niet meer gegeten die pizza’s hakten er goed in.

Het is nu 21.30, Robin gaat naar zijn mandje, hij is moe, Jose en ik pakken nog een wijntje, de oudjes doen het nog goed!
Morgen richting de Grand Canyon!
Groetjes Jose, Robin en Peter

• 12 Juni 2016 - 08:46

Jan&Emmy:

Heerlijk dat jullie er zo van genieten,wij ook van jullie verhalen,we hebben de zelfde reis gemaakt jaren geleden.

• 13 Juni 2016 - 11:06

Bart Vloemans:

Wat een geweldige ervaringen doen jullie op. We hebben hier met een expeditie groep te doen volgens mij! Ik volg alles met grote belangstelling. Maar ik krijg de indruk dat je het niet zo maar even doet vooral met die hoge temperaturen. Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe foto's. Veel plezier!

Groetjes,
    Bart Vloemans

• 13 Juni 2016 - 11:15

Nikki:

Hé Robin, kan niet hè haha! Ben benieuwd naar alle mooi foto's. Denk dat we daar maar weer een bbq voor moeten plannen. Liefs, Nick en Nikki.

• 13 Juni 2016 - 20:53

Miranda:

Wat beleven jullie een mooi avontuur. Indrukwekkende verhalen! Ben benieuwd naar de indrukwekkende foto's! Knuffel van Randje