“This is the dessert man, buy a cowboy hat! - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu “This is the dessert man, buy a cowboy hat! - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

“This is the dessert man, buy a cowboy hat!

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

08 Juni 2016 | Verenigde Staten, Moab

Het lijkt wel of we al tijden onderweg zijn, je hebt geen idee meer van de dagen, wat we allemaal al niet gezien hebben is niet normaal. De planning kunnen we aardig volgen.
We zijn ’s-Morgens weer op tijd vertrokken vanuit Cannonville (bij Bryce) , wat trouwens een heerlijke campground was met af en toe een fris windje, heerlijk.
In de middag reden we bij Arches, we hebben een campground geboekt in Moab, ligt er vlak onder. Het was een aardige rit, eerst even onze plaats op de camground regelen. We krijgen plek nr. 103 toegewezen, een man in een golfkarretje rijd voor ons uit; op de vraag van Peter of er een beetje schaduw op de plek is zegt hij: ”this is the dessert man!! buy a hat” op de plek aangekomen staan er twee armetierige boompjes, dus geen schaduw. We gaan niet meer het park in, maar besluiten naar het visitor center te gaan om alvast wat informatie in te winnen. De dame achter de balie verteld ons dat als we een trail willen lopen, we voor 11 uur ‘s morgens daarmee klaar moeten zijn, daarna wordt het te heet. Dus vanmorgen om half zes opgestaan en stonden 7 uur in NP Arches. Jeetje wat mooi, het is een aparte wereld boven in de bergen, je rijdt kilometers bovenin van uitzicht naar uitzicht.
We hopen een aantal foto’s in het blog te kunnen plaatsen, dat gaat nl erg lastig door het trage internet.
We hebben de trail naar Delicate Arche gelopen, waarvan Robin zei dat het een kleine was van 20 minuten. We kwamen er al snel achter dat het iets anders was, hij had de informatie gelezen als je het met de auto zou doen!! Dat kan ook maar dan zie je Delicate Arche vanaf een view point en kom je er niet echt bij. Het bleek een van de zwaardere trails te zijn van 2.30 uur. Maar zeer zeker de moeite waard. Daar stonden we dan, vlak onder de boog. Top.
Ook een kleine wandeling van 20 minuten gedaan naar de Double Arche, dat was wel weer genoeg. Het inmiddels 12.00 uur we hebben trek en het is bloedheet. Terug in het stadje lekker geluncht bij Eddie McStiff’s en boodschappen ingeslagen, daarna een dutje, het was vanmorgen wel erg vroeg. Straks ons weer voorbereiden op morgen. We gaan richting Page, onderweg monument valley bekijken en zijn natuurlijk heel erg benieuwd.
Groetjes aan iedereen van ons drietjes.

• 09 Juni 2016 - 07:09

Ernie Lammers :

Hoi reizigers,
    Elke morgen als ik wakker wordt lees ik weer zo'n mooi verslag. Wat een prachtige ervaringen maken jullie mee en wat een prachtig land. Vol programma hoor, maar je wilt natuurlijk alles zien. Kijk goed uit met die hitte, zijn wij kaaskoppen niet gewend. Groetjes Ernie

• 09 Juni 2016 - 07:47

Jack:

HI Jose, Robin en Peter,

Wat leuk dat jullie z,n active reis maken, een onwaarschijnlijke ervaring likt me. ik neem aan dat bij Peter de kilootjes er af vliegen, van al dat lopen! Geniet lekker groetjes Jack

• 09 Juni 2016 - 08:46

Lilian:

leuke foto's van jullie drieen in toch geluisterd naar die man met buy a hat....... zo te zien have fun greetings of sunny Amsterdam, lilian

• 09 Juni 2016 - 08:58

Jan & Emmy:

Hoi avonturiers,

Geweldig om te zien hoe jullie genieten, bij Page moet je Antelope Canyon zien ook een spectaculair
    natuur gebeuren,

gr. Jan & Emmy

• 09 Juni 2016 - 10:03

Abdul :

Hi Peter ik zie dat jullie zijn lekker bruin geworden en stralen van blijheid geniet van het mooie weer
    Groetjes bakali,

• 09 Juni 2016 - 14:35

Jolanda:

Geweldig om jullie verhalen te lezen wat een avontuur!
    Wat een prachtige foto's. Vast genoeg voor een foto avondje!?
    Veel plezier en geniet van al het moois om jullie heen!
    Groetjes André en Jolanda

• 09 Juni 2016 - 17:33

Kees En Joke:

Mijn mond viel open van jullie verhalen en de foto's. Echt fantastisch. Ik ben reuze benieuwd naar jullie verhalen als je weer thuis bent.

Lieve groet en knuf van Joke

• 10 Juni 2016 - 16:17

Jan Hemmer:

Hallo, hier een berichtje van mij, Ik lees al jullie verslagen en vind het prachtig wat jullie meemaken. Geniet van al het moois wat jullie zien en nog heel veel plezier! Groetjes van Opa, Pap