Bryce Canyon 06-06-2016 - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Bryce Canyon 06-06-2016 - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon 06-06-2016

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

06 Juni 2016 | Verenigde Staten, Cannonville

We hebben besloten een extra nacht op de campground bij Bryce Canyon te blijven zodat we deze goed kunnen verkennen. Onderweg hadden we al een heel klein voorproefje gekregen, maar wat we in het park aantreffen is vele malen mooier.

Bij het Visitors Center hebben we de camper geparkeerd, een trail map gekocht en een combinatie van 3 trails gevonden welke in grote cirkel lopen. De Rim,- Queens Garden,- en Novajo trail. Zo zien we van alles wat. De shuttle bus zet ons af bij de rand van de canyon, het uitzicht is prachtig. Overal rode pilaren, de meeste lijken elk moment om te kunnen vallen. Langzaam lopen we naar beneden de canyon in, door uitgehakte poortjes en gangen. Bij elke bocht is het uitzicht anders, je wilt overal even stil blijven staan om wat foto`s te nemen.

Het was weer erg warm en het viel ons op dat er veel Chinezen waren die zichzelf helemaal hadden ingepakt met zelfs doeken voor hun gezicht gebonden. We denken dat dit te maken heeft met dat ze niet besmet willen worden omdat er zoveel mensen op 1 plek zijn. Maar met de hitte kan dat niet prettig zijn.

Het stuk naar beneden en door de vallei heen ging prima, maar ja, op een gegeven moment moet je toch ook weer omhoog. En hoe. Door een stuk genaamd “Wall Street” gaat de trail stijl omhoog via de ondertussen wel bekende switch backs. De naam zeg het al, het pad loopt door aan weerskanten hele grote pilaren heen die wat weg hebben van de wolkenkrabbers in New York.

Al het lopen heeft mijn voeten geen goed gedaan en zitten onder de blaren. Het kost me dan ook enige moeite om weer boven te komen. Daar eindelijk aangekomen geeft een ranger een korte presentatie over het gebied, daar zijn we nog even bij zijn gaan zitten. Ze vertelde dat Bryce Canyon helemaal geen canyon is. Cayons onstaan door water, Bryce is onstaan door twee landplaten in de aardkorst die op elkaar botsen. Wind, regen en sneeuw eroderen de zachtere gesteentes weg waardoor de pilaren zijn onstaan. Dit process is nog steeds bezig, het park wordt per 100 jaar een aantal feet groter en uiteindelijk zullen de pilaren instorten. Dus ga snel kijken nu het nog kan :-).

Toen weer terug naar de camper met de shuttle en om 5 uur weer terug op onze campsite, deze keer geen BBQ maar een normaal bord pasta. Vanochtend vroeg vertrokken en vanmiddag aangekomen in het plaatsje Moab vlak bij de Arches. Morgen willen we de Delicate Arch en Double Arch trails gaan lopen. De vriendelijke dame bij het Information center adviseerde ons vroeg te beginnen en voor 11 uur klaar te zijn. Daarna is het niet meer te doen ivm de hitte. Niet zo warm als in Las Vegas maar toch 40 graden.

groetjes Peter, Jose en Robin

• 08 Juni 2016 - 07:40

Blanca:

Goedemorgen familie,

Het is hier genieten van jullie reis en foto's. Met name bedankt voor de foto van het vliegtuig !!!!

Groetjes en geniet verder,

Blanca

• 08 Juni 2016 - 08:06

Inge:

Goedemorgen! Mooi avontuur weer! Prachtige foto's!
    Klinkt als genieten! En hier genieten we mee dankzij dit leuke blog.
    Vervelend van die blaren, gelukkig heeft Jose heel fijne pleisters ;)
    Veel plezier in Arches! Never forget your dreams.
    Liefs,
    Inge

• 08 Juni 2016 - 08:38

Germa:

Hallo luitjes,

Wat 'n belevenissen allemaal en jullie zijn er nog geen week :)
    Inderdaad Jose heeft hele goede pleisters, misschien kun je een voorraadje meenemen naar Nederland.
    Fijn dat jullie zo genieten, ik denk eenmaal weer in Nederland dat jullie dan kunnen gaan uitrusten.
    De verslagen zijn erg leuk om te lezen.
    Hier is het ook mooi weer, gelukkig niet zo warm als bij jullie en Jose ik zit hier zelfs op kantoor in een t-shirtje ;)
    Nou luitjes geode reis verder.

groetjes Germ@

• 08 Juni 2016 - 09:53

Kees:

Hallo campers!
    Wat een landschappen, zeer indrukwekkend en dan zien wij het nog maar via fotoafbeeldingen.
    Het is geen luiervakantie, maar met die grote lappen vlees sterken jullie wel weer aan!
    Geniet ervan en tot de volgende brief..

Kees

• 08 Juni 2016 - 15:57

Miranda:

Als ik zo die foto zie van een slapende zwager moet ik denken aan de foto dat hij bij jullie Robin op de achterbank sliep na de solextour. Toen kreeg hij 's avonds nog een surpriseparty. Maar goed dat je nu lekker je bedje in kan duiken hè Peter? Het ziet er naar uit dat als jullie weer in Holland zijn (met mooie herinneringen van een vakantie die je nooit meer zal vergeten) nog een vakantie nodig hebben om bij te komen. Groetjes uit Castricum

• 09 Juni 2016 - 08:40

Lilian:

wat zien jullie toch mooie dingen zoals die inmens grote indrukwekkende rotspartijen en ja die hitte zijn wij kikkerlanders niet gewenst doorgaan met genieten groetjes Lilian

• 09 Juni 2016 - 08:41

Lilian:

kleine note sorry er moet "gewend" staan.......haha mijn vingers lopen niet gelijk