Stuntelen in het water / 5 juni Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Stuntelen in het water / 5 juni Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Stuntelen in het water / 5 juni Zion National Park

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

05 Juni 2016 | Verenigde Staten, Hurricane

De laatste dag in Zion, we vertrekken vanuit onze KOA campground om 9.00 en komen om 10.00 uur in Zion aan. We laten onze toegangspas zien en vragen om een tunnelpas, die hebben we nodig hebben om aan het eind van de dag naar Brice Canyon te gaan. We gaan vandaag de Riverside Walk trail lopen en maken gebruik van de shuttle bussen die om de 10 minuten vertrekken van en naar verschillende delen in het park.

Tijdens de busrit komen we in gesprek met een Nederlandse meisje die de Angels Landing trail gaat lopen (zie google), die Robin ook heel graag wil doen. Ze geeft aan dat hij met haar en een vriendin mee kan lopen, maar met de Yosemite Falls trail nog in de benen is hij daar maar niet op ingegaan.

De Riverside Walk trail is niet zo zwaar, maar daarom niet minder mooi, misschien is Zion wel mooier als Yosemite. De verassing zit op het einde van de trail daar gaat de River site walk over in de Narrows. Je kunt dan (15 kilometer)in de rivier verder lopen die steeds smaller wordt vandaar de naam de Narrows, de rotswanden aan weerszijden van de rivier zijn gigantisch en het water in rivier stroomt snel het is een hele kunst je staande te houden de bodem ligt vol met grote en kleine gladde keien.

Veel wandelaars hebben een stevige stok, waar je je balans mee kunt houden, wij dus niet. Ik krijg van iemand die mij ziet stuntelen een stok aangeboden waarvoor ik hem hartelijk dank. Jose heeft de stok nog meer nodig, die ben ik dus kwijt. Robin doet het zonder stok, ik hou het voor gezien en ga terug, balen…. maar als ik val ben ik bang dat mijn camera het niet overleeft. Jose en Robin gaan door, ik zie ze verdwijnen om de bocht Jose met haar korte pootjes staat al tot aan haar billen in het water maar gaat dapper door. Na zo’n 45 minuten zie ik ze weer terug komen. Ze hadden het niet willen missen, Robin wil zeker nog een keer terug om de hele Narrows te doen.

Het is inmiddels 15.00 uur en we moeten nog een uur terug lopen naar de camper en dan nog 2 uur rijden naar Brice Canyon. Na weer een onbeschrijfelijk mooie rit komen we bij onze campground aan die er heel gezellig uit ziet. BBQ aan nog FF nakletsen met een bakkie. We vallen inmiddels om van de slaap, morgen weer een mooie dag.

groetjes Robin, Jose en Peter

  • 07 Juni 2016 - 08:24

    Lilian:

    jeetje wat maken jullie toch mooie maar ook hihi hele vermoeiende dingen mee. dapper zijn jullie. haha jammer voor Robin kon misschien wel leuk op stap met 2 leuke meiden. genieten maar weer verder luitjes

  • 07 Juni 2016 - 13:23

    Remco:

    Wat jammer dat je niet verder mee kon Peter. Wel weer een mooie belevenis. Hopelijk heb je toch mooie foto's kunnen maken.
    Geniet van Bryce, tot het volgende verhaal maar weer.
    Groet van uit een eindelijk warm Nederland.

  • 07 Juni 2016 - 21:51

    Miranda:

    Als ik jullie foto's zie valt mijn mond open. Wat is het daar prachtig! Ik ben jaloers! Leuk dat ik het toch een heel klein piep beetje kan meebeleven. Dus blijf schrijven en van die prachtige foto's sturen GEWELDIG!
    Nu maar eens een dikke knuffel voor jullie alle drie!

  • 08 Juni 2016 - 21:13

    Hans En Wil:

    Wat een toppertje ben Jose, met je korte pootjes heb jij het zwaarst. Leuk om het allemaal weer te lezen ik herken de route nog van mijn broer. Die hebben die reis 2 jaar geleden gemaakt. Heerlijk om jullie te volgen. Goede reis verder en doe voorzichtig. Groetjes Hans en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter en Jose

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 20237

Voorgaande reizen:

01 Mei 2022 - 27 Mei 2022

The Deep South mei 2022

28 Mei 2016 - 19 Juni 2016

RV Travel trough the Western USA

20 April 2014 - 06 Mei 2014

From Chicago to Seattle

Landen bezocht: