Tioga pass - Vrijdag 3 juni - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu Tioga pass - Vrijdag 3 juni - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Peter en Jose Leben - WaarBenJij.nu

Tioga pass - Vrijdag 3 juni

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jose

03 Juni 2016 | Verenigde Staten, Yosemite

Met veel tegenzin verlaten we Yosemite. Het was meer dan de moeite waard dat we de campground een half jaar van te voren geboekt hebben.
Ideaal, we konden zo de shuttle bus pakken naar elke trail en uitzicht. ’s-Avonds lekker kampvuurtje maken (wat een stank) was toegestaan tussen 5pm en 10pm dus iedereen had z’n vuurtje aan om 5 uur. We hebben geen beren op bezoek gehad.

Zo mooi onderweg op de tioga pass, blij dat hij 2 weken geleden open is gegaan. Iedere keer wilden we wel stoppen om foto’s te maken, maar ja, dan schiet je niet op, we hebben vandaag nog 680 km voor de boeg om in Las Vegas aan te komen.

Bij een picknick plek aan een mooi meer even een broodje gegeten, daar zagen we ook nog 2 grote marmotten op een rots, hup gauw weer de fotocamera erbij pakken.
We zijn ook heel veel herten tegen gekomen, op een gegeven moment staken er drie vlak voor onze RV over, gelukkig reden we al langzaam.
Zelfs in Yosemite bleef het heet, terwijl boven op de pass nog redelijk dikke plakken sneeuw lagen, we zaten ook wel hoog zo’n 10.000 feet (3,3 km) .

Nadat we de pass verlaten hadden werd de omgeving al gauw woestijnachtig. Na een heel stuk gereden te hebben, hebben we vlak boven Death Valley een weg binnendoor naar de Highway genomen (60km). Het ging niet snel, doordat we alleen maar bochten hadden en omhoog en omlaag gingen. Wat Robin overigens super deed. Door de woestijn was één lange rechte asfaltweg.

We hebben een plek gereserveerd op Sam’s Town campground. Oh, wat is het heet 44 graden en staan we ook nog op asfalt zonder picknickplek. Airco op hoogste stand en het liefst wil je binnen blijven. We zijn nadat we wat waren bijgekomen Sam’s Town in gegaan, een proefje van Las Vegas, één en al casino, je kan zelfs je ontbijt, luch of diner winnen op de automaten. Ook waren er veel speeltafels, van alles wat. Rare gewaarwording, wat moet Las Vegas down town dan wel niet zijn.

Na overleg zijn we er uit, we gaan niet naar de Las Vegas strip. Kost te veel tijd en het is hier bloedheet, we willen weg en zien liever de parken. We komen nog wel eens terug voor Vegas.
’s-Morgens aan de overkant bij Wal Mart weer even ingeslagen en gauw op weg naar Zion.

We hebben een KOA campground geboekt bij Zion, maar deze lag toch nog een uurtje van het National Park af. Het is nog steeds heet. Nadat we onze plek hebben opgezocht zijn we naar Zion gereden om een kleine trail te lopen (Watchman trail 1,5 mile). Ongelofelijk wat een andere omgeving, wat hoog die rotsen. Voor mij werd het op een gegeven moment toch te zwaar . Om de paar meter kwam ik lucht te kort. Peter en Robin zijn verder gegaan en ik ben rustig aan teruggelopen. Dat ging prima.

We komen laat terug op de campground, toch nog ff de BBQ aan voor onze grote steaks. Robin moet na het eten z’n go pro (camera) nog even leeg maken, maar door het trage internet ging hij laat slapen. Maar we moeten er wat voor over hebben. Met moeite werden weer wakker om half acht voor het volgende avontuur.

Groetjes Peter, Robin en Jose.

Ps Miranda, ik heb ontzettend veel aan je hoed voor de zon! Ad, de tomtom werkt super. Inge, heb je ons Hollandse klompje met tulpjes gezien achter de voorruit? En iedereen bedankt voor de leuke reacties!

• 06 Juni 2016 - 08:48

Inge:

Goedemorgen JoPeRo!
    Mooie avonturenverhalen! Fijn dat jullie zo genieten! Wat een vreselijk indrukwekkende natuur, he? Net of het niet echt is (die rotsgiganten in Yosemite lijken toch net van papier maché , he?) Super Robin, dat je helemaal tot de top bent gegaan! Vanuit Almere geniet ik mee.

Veel plezier met hiken in Zion! Het blijft heet, heb ik gezien, maar gelukkig niet zo'n hoge luchtvochtigheid. Veel drinken, goed smeren en rustig aan!
    (Foto's bij het vorige verslag zijn helaas niet te bekijken, dus ik heb de klompjes niet kunnen checken.)
    Groetjes and lots of fun!
    Inge

• 06 Juni 2016 - 16:40

Kees En Joke:

Hoi luitjes.

Wat een prachtige foto van de waterval, zeer indrukwekkend! Er is idd iets mis gegaan met het downloaden van de rest van de foto's.
    Erg leuk om de reisverslagen te lezen. Jullie maken ons zo wel nieuwsgierig om het ook eens te gaan bekijken. 44 graden is niet iets om naar uit te kijken maar sommige dingen neem je voor lief.
    Gelukkig is het hier nu ook lekker weer.
    We zien weer uit naar jullie volgende verslag.

Groetjes en natuurlijk veel plezier
    Kees en Joke

• 07 Juni 2016 - 08:28

Lilian:

goedemorgen vanuit een warm en benauwd Holland wat maken jullie toch veel mee en jullie zijn alle echter campers have fun in the sun groetjes lilian

• 07 Juni 2016 - 21:41

Miranda:

Gek hè dat er geen beren op visite kwamen! Zijn gewoon weg gerookt door jullie! Ben blij zussie dat je de hoed goed kan gebruiken. Ik heb hem 1 keer opgehad en dat nog wel met de foto voordat we weggingen. Wat een indrukwekkende reis hebben jullie! Dikke kus van je zus